Slechte service kost Nederlandse bedrijven jaarlijks 2,4 miljard euro

3 februari 2010 - 10:02 - 0 reacties

Slechte service kost Nederlandse bedrijven jaarlijks 2,4 miljard euro

Nederlandse bedrijven lijden jaarlijks een omzetverlies van 2,4 miljard euro als gevolg van een slechte klantenservice. Dit blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Greenfield Online in opdracht van Genesys onder 543 Nederlandse consumenten.

Dit meldt MDWeekly.

Uit het rapport`De Kosten van Slechte Klantenservice`, blijkt dat de helft van de ondervraagde consumenten aangeeft de relatie met een bedrijf te hebben beëindigd wegens de klantenservice. Zo`n 53% van de respondenten geeft aan daarna naar een concurrent te zijn gestapt. Op brancheniveau blijken de grootste verliezers de leveranciers van consumentproducten, financiële dienstverleners en telecommunicatiebedrijven te zijn. Meer dan 14% van de respondenten stapte het afgelopen jaar op bij hun mobieletelefonieleverancier, wat tot een omzetverlies van 338 miljoen euro leidde. Internetleveranciers verloren 293 miljoen euro, leveranciers van consumentenproducten 235 miljoen en leveranciers van kabel- en satelliettelevisie 206 miljoen euro.

Het blijkt dat consumenten onder de 26 jaar een relatie het vaakst beëindigen (gemiddeld 1,4 keer per jaar), terwijl consumenten tussen de 27 en 62 jaar dit maar 1,03 keer doen. Consumenten ouder dan 63 jaar beëindigen de relatie met 0,76 keer het minst.

Bron: MDWeekly

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Slechte service kost Nederlandse bedrijven jaarlijks 2,4 miljard euro

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten