Nederlandse bedrijven lijden jaarlijks een omzetverlies van 2,4 miljard euro als gevolg van een slechte klantenservice. Dit blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Greenfield Online in opdracht van Genesys onder 543 Nederlandse consumenten.
Dit meldt MDWeekly.
Uit het rapport`De Kosten van Slechte Klantenservice`, blijkt dat de helft van de ondervraagde consumenten aangeeft de relatie met een bedrijf te hebben beëindigd wegens de klantenservice. Zo`n 53% van de respondenten geeft aan daarna naar een concurrent te zijn gestapt. Op brancheniveau blijken de grootste verliezers de leveranciers van consumentproducten, financiële dienstverleners en telecommunicatiebedrijven te zijn. Meer dan 14% van de respondenten stapte het afgelopen jaar op bij hun mobieletelefonieleverancier, wat tot een omzetverlies van 338 miljoen euro leidde. Internetleveranciers verloren 293 miljoen euro, leveranciers van consumentenproducten 235 miljoen en leveranciers van kabel- en satelliettelevisie 206 miljoen euro.
Het blijkt dat consumenten onder de 26 jaar een relatie het vaakst beëindigen (gemiddeld 1,4 keer per jaar), terwijl consumenten tussen de 27 en 62 jaar dit maar 1,03 keer doen. Consumenten ouder dan 63 jaar beëindigen de relatie met 0,76 keer het minst.
Bron: MDWeekly
Comments
Nog geen reacties op Slechte service kost Nederlandse bedrijven jaarlijks 2,4 miljard euro