Fokker – ook uw klant is te verleiden!

9 oktober 2012 - 10:10

Fokker – ook uw klant is te verleiden!

[advertentie]

Consumenten willen gekoesterd en verwend worden. Dat is de rode draad in de marketingfilosofie van Fokker. Voedingstechnische aspecten, zoals complete voeding van hoge kwaliteit voor hun huisdier, zijn vanzelfsprekend de primaire basis. Maar als hieraan in alle opzichten, zoals bij Fokker, wordt voldaan dan speelt de emotionele waarde en uitstraling van het merk een grote rol.

Fokker werkt voortdurend aan deze band, door bijvoorbeeld de hoge mate van uitstraling van de diverse verpakkingen. Als meest recente voorbeelden zijn de diverse uitbreidingen in het assortiment. Getracht wordt hierbij uitstraling én communicatie met elkaar te verbinden.

Het is bekend dat het verleiden van klanten op basis van uitsluitend de prijs een heilloze weg is. Margeverlies leidt tot verschraling en de mogelijkheid tot het scheppen van toegevoegde waarde wordt daarmee uitgehold. Dit geldt zowel voor de winkelier als voor ieder merk. Reden waarom Fokker door middel van een voortdurende stroom van premiums (leuke give-aways), loyaliteit nastreeft. Hiermee wordt behalve het binden van klanten ook de focus op prijs verminderd.

Ook streeft Fokker voortdurend naar een goede balans in het honden- en kattenassortiment. Een duidelijke filosofie waarmee praktisch alle groepen consumenten kunnen worden bediend (droogvoer). Door de logische en duidelijk opbouw van het Fokker schap hoeven niet al uw medewerkers hoogwaardig geschoold te zijn om een verantwoord voedingsadvies aan de consument te kunnen geven.

Belangrijk om nog te vermelden is het uitgangspunt dat Fokker schappenplannen moeten voldoen aan de eis dat er voldoende rendement wordt behaald ten opzichte van de ruimte die de producten op het schap innemen. Daarom geen producten die tot onnodige versnippering en tot een te lage schapopbrengst per meter leiden.

Het realiseren van goede verkopen kan in de visie van Fokker alleen door samenwerking worden bereikt. Wilt u meer informatie over de wijze waarop Fokker door samenwerking ook uw verkopen kan stimuleren, neem dan contact op met de afdeling verkoop: 040-2835511.

Deel dit bericht:


Er is geen mogelijkheid tot reageren op commerciële berichten, uitgelichte artikelen of vacatures.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten