Europees grootste online webshop Zooplus heeft het eerste halfjaar verlies gemaakt. Dit meldt Petonline.de op basis van de gepubliceerde halfjaarcijfers van het concern.
De omzet groeide het eerste jaar met 39,5% tot 118,7 miljoen euro. De onderneming verwacht in 2011 over het hele jaar een omzet van 250 miljoen te kunnen halen.
Het eerste halfjaar werd er echter een verlies gemaakt van -4,8 miljoen tegen een winst van 0,6 miljoen vorig jaar. Dit verlies is volgens Zooplus vooral veroorzaakt door de extra aanloopkosten van hun nieuwe logistieke centrum.
Zooplus verwacht dat in het 2e halfjaar het resultaat niet verder zal dalen.
dit bedrijf verziekt de hele markt, rijk worden ze niet, ze kunnen door prijsconcurrentie nog niet eens een netto winst halen van 1%.
is op elke pagina van google te vinden, het achtervolgt jezelf als je iets bij wehkamp bestelt,
eukaneuba en royal canin worden onder inkoop prijzen verkocht, althans vergeleken bij kleine winkeliers. wil je meer a-merk hondenvoer verkopen moet je meegaan met de prijsconcurrentie.
wat is wijsheid, meegaan met intenet hype of stug doorgaan en elk jaar een stukje van je omzet laten afsnoepen.
coen wordt eens onder nemer en ga in je zelf geloven en schop die grote merken uit je zaak en ga geld verdienen
Dries , ik ben het roerend met je eens , de zogenaamde grote merken eruit , ook dat supermarkt gedoe , en ga centjes verdienen.
Coen, je moet internet niet groter maken dan dat het is. Het is een concurrent die je niet weg kunt denken doch wel aankan door de persoonlijke aandacht en visie naar je klanten. Kies in je winkel voor een goede mix van bekende en onbekende merken, laat de consument nooit de vergelijking in prijzen zien met bepaalde soorten voer, haal het (tijdelijk) uit je winkel. Consumenten willen graag je producten kopen maar willen alleen de eerlijke prijs voor het product betalen. Oftewel een zak voer voor 70 euro in een smoezelige en stinkende zaak zal vele malen moeilijker gaan dan in een nette en opgeruimde zaak.