Twitter helpt MKB ondernemers aan omzetstijging

8 augustus 2011 - 15:08 - 0 reacties

Twitter helpt MKB ondernemers aan omzetstijging

Uit een onderzoek van EIM blijkt dat een derde van de MKB ondernemers Twitter inzetten om de omzet te verhogen. Daarvan heeft 60% succes bij hun inspanningen. Hun omzet blijkt gemiddeld 12% te zijn toegenomen.

Door de kleine omvang van de organisatie en daarmee de kortere lijnen is het voor MKB ondernemingen makkelijker om een ‘beleid’ te maken en ook daadwerkelijk te starten met dit sociale medium. Uiteraard moet er wel eerst bepaald worden of de doelgroep aanwezig is op Twitter en hoeveel er over relevante onderwerpen wordt getwitterd. Dagelijks moet minimaal één bericht worden gepubliceerd en het liefst verschijnen er drie tweets per dag. Bijna twee derde van de twitteraars is geneigd om eerder iets te kopen bij een organisatie die een bericht op Twitter heeft beantwoord.

De bekendheid van het account op Twitter wordt groter als eerst zelf interessante mensen wordt gevolgd. Via de site `Who to follow`kunnen relevant accounts worden geselecteerd.

Eerdere berichtgeving op DSZ Actueel:

Bron: Retail Actueel


Comments

Nog geen reacties op Twitter helpt MKB ondernemers aan omzetstijging

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten