Uit een onderzoek van EIM blijkt dat een derde van de MKB ondernemers Twitter inzetten om de omzet te verhogen. Daarvan heeft 60% succes bij hun inspanningen. Hun omzet blijkt gemiddeld 12% te zijn toegenomen.
Door de kleine omvang van de organisatie en daarmee de kortere lijnen is het voor MKB ondernemingen makkelijker om een ‘beleid’ te maken en ook daadwerkelijk te starten met dit sociale medium. Uiteraard moet er wel eerst bepaald worden of de doelgroep aanwezig is op Twitter en hoeveel er over relevante onderwerpen wordt getwitterd. Dagelijks moet minimaal één bericht worden gepubliceerd en het liefst verschijnen er drie tweets per dag. Bijna twee derde van de twitteraars is geneigd om eerder iets te kopen bij een organisatie die een bericht op Twitter heeft beantwoord.
De bekendheid van het account op Twitter wordt groter als eerst zelf interessante mensen wordt gevolgd. Via de site `Who to follow`kunnen relevant accounts worden geselecteerd.
Eerdere berichtgeving op DSZ Actueel:
Comments
Nog geen reacties op Twitter helpt MKB ondernemers aan omzetstijging