Sterke groei ook bij online dierenwinkel Zooplus

20 november 2012 - 06:11 - 10 reacties

Sterke groei ook bij online dierenwinkel Zooplus

Niet alleen de online dierenspeciaalzaak Miscota heeft een sterke groei, ook de Europese online dierenwinkel Zooplus boekt dit jaar bijna 30% omzetgroei. Naar verwachting zal het bedrijf volgend jaar nog eens 20% groeien. Ook mocht het bedrijf in 2012 1,1 miljoen nieuwe klanten verwelkomen. Zooplus is van oorsprong een Duitse internetwinkel die fors investeert in de Europese markt en momenteel actief is in zestien Europese landen.

Eerder deze week publiceerde Zooplus de kerncijfers. Daaruit blijkt een omzetgroei in de eerste negen maanden met 28%, dit betreft zo een 238 miljoen euro. Voor het hele jaar wordt een omzet verwacht van 330 miljoen euro.Voor 2013 wordt een verkooptotaal verwacht van zeker 400 miljoen euro, een stijging van 20% ten opzichte van 2012.

Ondanks de groei maakt het bedrijf nog geen winst. Het verlies bedraagt 2,1 miljoen euro. Het resultaat wordt bewust negatief gehouden om iedere binnenkomende euro te kunnen investeren in de groei van het bedrijf.

Bron: Emerce, Zooplus

Deel dit bericht:


Comments

10 reacties op Sterke groei ook bij online dierenwinkel Zooplus

  1. Beste Ondernemers,
    Het wordt tijd om over te gaan op Nature’s Protection het premium honden-kattenvoer wat de strijd aan durft met de A-merken. Als u het niet probeert zult u het nooit weten, vraag het de ondernemers die er al mee werken. Bel 06-22224833 voor een afspraak, ik kom graag naar je toe.

  2. hans senft says:

    het wordt tijd om de producenten die leveren aan zooplus links te laten liggen lijkt me. Er zijn genoeg merken die niet leveren aan zooplus en andere internetstunters.Ondernemers moeten gewoon weer gaan ondernemen( ………zo hebben we de grote merken groot gemaakt ) en weer gaan praten voor merken die wél exclusiviteit bieden ! Wij draaien al jaren onze winkels zonder de “grote ” merken en het gaat prima ( lekker hoor om nooit gezeik te hebben over de prijs , maar om weer gewoon over de kwaliteit te mogen praten ) ……..honden en katten zonder klachten , baasjes tevreden en wij tevreden!

  3. Wij verkopen premium hondenvoer voor dezelfde prijs als zooplus of soms zelfs goedkoper.
    Indien klanten dit voer woensdag voor 12.00 uur betalen kunnen ze het vrijdag na 17.00 uur ophalen.
    De prijs is dan de inkoop + btw. Zo verdien je niets (dat doe je anders ook niet) maar heb je tenminste wel de klant binnen.

  4. Helemaal met Senft eens, elk merk geleverd aan internet aanbieders gaat hier resoluut de deur uit.
    Pas geleden gestopt met Euro premium ondanks beloftes ligt dit nu ook bij Zoo-Plus , klanten overgezet op ander merk kwestie van goed praten en de klant overtuigen.

  5. hans senft says:

    goed bezig Ad

  6. Willem van Sluijs. Sluijs Dier en Tuin says:

    Je kan natuurlijk wel gaan verkopen onder de prijs van Zoo-plus maar dan zal de klant toch kiezen voor de gratis bezorging aan huis. En ik weet niet of jullie auto op water rijd maar de mijne niet. Dus en geen marge maar wel kosten = verlies. En als ik dan toch opgeknoopt word dan liever aan de laatste boom dan aan de eerste. Zelf verkopen wij First Class en Profine als alternatief en dat bevalt prima. Laat RC maar miljoenen pompen in hun marketing de klant kijkt ook naar de prijs en ik wil een marge. En wat de kwaliteit betreft is het veel geblaat en weinig wol. De tijden dat de grote merken het alleen recht hadden en de afstand in kwaliteit t.o.v andere merken groot was die is voorbij. Als destijds een aantal grote merken nee had gezegt tegen Zoo-plus en hun markt hadden beschermd zoals ze voorheen deden t.a.v paralelimport dan was het een heel ander verhaal geweest. We zijn goed genoeg geweest om hun merken groot te laten groeien en nu ze andere manieren hebben gevonden hebben ze ons niet meer nodig. Ik ben benieuwd naar de jaarcijfers van deze ondernemingen want in de DSZ kom je ze steeds minder tegen.

  7. adriaan de jong hamertje tik says:

    leuke reactie’s maar het is een internet stunter en geen dierenspeciaalzaak.
    Dus ga eens daarop verder en laat dit een forum zijn wat over dieren speciaalzaken gaat en niet over internet .

  8. Dierensuper Sluiskil ( Jan Dane ) says:

    Volledig eens met Hans , Gerard en uiteraard met Willem , keuze maken voor eigen merken en daar een mix van , zodat kwaliteit ruim voorhanden is , en de deugnieten links laten liggen , dat doen wij al langer en voel me er goed bij.
    Er zijn mooie kwaliteits merken om mee te werken , dus laat zoo dinges maar doen wat ze doen , ze denken nog steeds dat er geen tegenhouden aan is , maar dat zal toch veranderen , mits er tijdens de magere jaren niet teveel dierenspeciaalzaken sneuvelen.
    Alles wordt uit de kast gehaal , lees zojuist iets over een nieuwe strategie met wat mooie woorden erbij en tot zelfs 3% korting en dan 40% chagrijn , mooi niet die flauwekul , 3% korting ? en de buurman koopt als kennel en lacht zich onderste boven
    Er zijn nog steeds te vertrouwen producenten , die verdienen de voorkeur om mee samen te werken.
    Ik heb zelfs meegmaakt van de “groten” dat ze mij in mijn winkel probeerden de les te lezen , schijnt niet zo goed gelukt te zijn , wat wel is gelukt , het ligt hier niet meer , en het gaat prima hier.

  9. Laten we het dan ook maar weer eens hebben over het rechtstreeks leveren aan fokkers , kennels enz.
    Kreeg laatst de vraag van hondeschool of ik een merk voer per pallet aan hun kon leveren, altijd leuk, geinformeerd bij de groothandel, bleek mijn inkoop €8,- hoger te liggen alwaar ze het van het merk geleverd krijgen.
    Ook de fokkers met een of twee honden worden totaal niet gekontroleerd ze leveren allemaal door wat voor de plaatselijke dieren speciaal een groot probeem is. Deze merken zijn bij mij al een paar jaar exit.
    Blijft het probleem dat je deze klanten nooit in de winkel krijgt.

  10. hans senft says:

    in reaktie op Adriaan ( hoi Adriaan , alles ok ? ) ……..zoo plus is in de ogen van de consument geen internetstunter , ze hebben een breder assortiment dan menig dierenspeciaalzaak en de prijzen spreken de mensen uiteraard aan. De service van heel veel winkels stelt niet veel voor en biedt zooplus dus de ruimte.De consument winkelt tegenwoordig net zo makkelijk online als in een “gewone ” winkel.Als branche moet je dus wel degelijk zooplus in de discussies betrekken lijkt me ( net als tuincentra en bouwmarkten ).Als winkelier ( ondernemer ) kun je je dus het best onderscheiden door andere producten aan te bieden in een nette , klantvriendelijke winkel ( want behalve de prijzen heeft de internet winkel natuurlijk nóg een streepje voor ……..ze is 10 keer netter ,verzorgder en opgeruimder dan menig “dierenspeciaalzaak ” ! ………..dus ondernemers ……….ruim je winkel op en maak duidelijke keuzes , zodat de consument weer binding voelt met de winkel

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten