Retail Jaarprijs meer over vernieuwing, innovatie en ondernemerschap

23 december 2013 - 06:12 - 0 reacties

Retail Jaarprijs meer over vernieuwing, innovatie en ondernemerschap

Vanaf 2014 gaat de Stichting Retail Jaarprijs haar formule, concepten en events vernieuwen. De Retail Jaarprijs concentreert zich daarbij op een 3-tal competities, te weten die voor Beste Starter, Beste retailer Klein (zelfstandigen, fysiek en online) en Beste retailer Groot (nationale merken, ketens en pure players).

De prijs is bedoeld voor retailers die consumentenproducten en diensten aan eindgebruikers verkopen, ongeacht de gehanteerde kanalen. Op dit moment wordt hard gewerkt om inhoud en vorm te geven aan de diverse competities/prijzen en bijbehorende events. Hierbij wordt de Stichting intensief ondersteund vanuit een 18 jaar oud netwerk met personen en bedrijven die zich verbonden voelen met de Retail Jaarprijs en die het juist nu van eminent belang vinden dat er een objectief, eenduidig, actueel, gerenommeerd stelsel van Retail Jaarprijzen bestaat: deelnemers en winnaars, bestuurders, raad van advies, jury’s en ambassadeurs, instituties, toeleveranciers en partners/sponsoren. 

Begin februari maakt de Retail Jaarprijs de concrete invulling en uitwerking van haar campagne 2014 bek

In dit tijdperk van ‘pas op de plaats’ waar het gaat om bestedingen in de retail, komt het eens te meer aan op de betekenis van de retailer. Op onderscheid, eigenheid, met als randvoorwaarde de effectiviteit (excellence) in de retail bedrijfsvoering en ook voor de na-groei periode, houdbare businessmodellen. Waardeproposities, omzetten en marge worden iedere minuut van ieder etmaal bevochten. Die intensieve uitdaging, opgeworpen vanuit consument en shopper en door de snel groeiende kring van aanbieders zelf, vergt ondernemerschap, visie, kwaliteit, concurrentiekracht. In die dynamiek zal de Retail Jaarprijs haar vertrouwde initiërende en inspirerende rol spelen. Waarbij zij, ook al vanuit het enorme maatschappelijk en economisch belang van de retail, haar (shareholders) draagvlak verder zal verbreden, in food en non-food, in fysieke en online retail, bij instituties, toeleveranciers, industrie, retail onroerend goed, onderwijs/wetenschap, etc. En daarnaast ook buiten de sector (breed maatschappelijk).” schrijven Fred Eikelenboom en Jan Peter Karelse namens de Stichting Retail Jaarprijs.

Bron: Retail Actueel

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Retail Jaarprijs meer over vernieuwing, innovatie en ondernemerschap

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten