Prins wint Cross Border Challenge

11 september 2014 - 22:09 - 0 reacties

Prins wint Cross Border Challenge

Prins Petfoods is gisteren de winnaar geworden van de Cross Border Challenge, een wedstrijd om webwinkels een vliegende start in het buitenland te laten maken. Prins ging de uitdaging aan om samen met webshop Kanizoo.com in Frankrijk online te debuteren, om zo de Franse markt aan te kunnen boren.

Prins werd, samen met de andere genomineerden, een jaar lang gevolgd door de organisatie van de challenge, een initiatief van e-commercespecialist Dexport en vakblad voor webwinkeliers Twinkle. De uitdaging die wachtte, was om met behulp van een sponsorpakket ter waarde van 3.000 euro in een nieuw land binnen 365 dagen een omzetdoelstelling te realiseren.

Goede start
Prins slaagde, zo bleek gisteren, er het beste in om een goede start te maken. Dat leverde, naast een uitnodiging voor de Global E-commerce Summit in Barcelona, de banner ‘Winnaar Cross Border Challenge’ op, die het bedrijf een jaar lang op zijn site mag voeren.

Een van de redenen voor Prins om als producent van natuurlijke honden- en kattenvoeding de stap naar Frankrijk te maken, is de groeiende vraag naar natuurlijke producten in dit land. In Nederland verloopt de verkoop voornamelijk via dierenspeciaalzaken en tuincentra, maar voor Frankrijk koos Prins bewust voor een online kanaal, om zo een breed publiek te kunnen bereiken.

Internationaal
Met partner Kanizoo lanceerde Prins in mei het Franse lifestyleplatform voor huisdieren Kanizoo.fr, dat producten levert aan zowel consumenten als zakelijke doelgroepen. Naast Prins verkoopt de webshop ook zorgvuldig geselecteerde producten van andere leveranciers.

Het idee van Prins om via een online platform iedere hond en kat in elke levensfase een passende voeding met bijbehorend lifestyleadvies te bieden is in Frankrijk positief ontvangen, reden voor het bedrijf om de vleugels verder internationaal uit te slaan. Prins is nu met lokale partners in diverse andere Europese landen in gesprek om het merk daar op een soortgelijke manier in de markt te zetten.

Bron: Prins Petfoods

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Prins wint Cross Border Challenge

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten