Prijzenoorlog in het premiumsegment

9 april 2012 - 18:04 - 25 reacties

Prijzenoorlog in het premiumsegment

Deze week heeft Pets Place de prijzen van (met name) grootverpakkingen honden- en kattenvoer in het premiumsegment drastisch verlaagd, zowel in haar onlangs gelanceerde webshop als ook in de winkels. Gooit Pets Place hiermee de knuppel in het hoenderhok? DSZ Actueel sprak met Pets Place en stelde onder andere deze vraag.

Ontwikkelingen verkoop dierbenodigdheden
Het is overigens geen geheim dat de markt voor dierbenodigdheden onder druk staat, met name de verkoop van superpremium voeding voor honden en katten in dierenspeciaalzaken. Door een stijgende verkoop via supermarkten en het dalend aantal honden en katten heeft een groot aantal zelfstandige ondernemers het moeilijk, wat soms resulteert in sluiting van de winkel. Van de 800 miljoen omzet, gaat er nu nog 400 miljoen via dit kanaal.

Naast bovenstaande ontwikkelingen, ondervond ook Pets Place de afgelopen periode in toenemende mate concurrentie van de internetverkopen, met name door de grote webwinkel zooplus.nl. De recent gepubliceerde jaarcijfers van zooplus.nl geven de sterke groei duidelijk aan. Er wordt gezegd dat het aandeel van de verkopen via internet 5% van het totaal is en nog steeds groeit. Met de opening van een eigen webshop verwacht Pets Place hier een passend antwoord op gevonden te hebben en mee te kunnen delen in het groeiende succes van de digitale en cross channel verkoop. Maar er moeten dan wel concessies worden gedaan, met name op het gebied van prijs.

Prijsstelling en marges
Voor de prijsstelling oriënteert het bedrijf zich sterk op de markt. De prijzen van alle producten zijn door het internet volledig transparant. Denk bijvoorbeeld aan alle vergelijkingssites die er zijn. Prijzen van grootverpakkingen liggen bij Pets Place tot bijna 20% onder de adviesverkoopprijs. Nadeel hiervan is dat de online markt hierdoor dus ook de prijzen in de fysieke winkel dicteert, waardoor de marge verder onder druk komt te staan. Het is namelijk onmogelijk om voor beide kanalen verschillende prijzen te hanteren. De druk op de marge hoopt het bedrijf echter op te vangen door het aantrekken van meer klanten en vervolgens de omzetstijging die deze benadering van de markt moet leveren.

Strategie en lange termijn
Het is duidelijk dat Pets Place met deze “cross channel strategie” het vasthouden van de marktleiderspositie beoogt en hoopt door de combinatie van een digitale en fysieke winkel een groter dan ‘fair share’ stuk van de online taart te pakken. Aan de andere kant zorgt de online aanwezigheid weer voor een toename van de verkopen in de winkels, zo denkt het bedrijf. Een sterke merkvoorkeur voor Pets Place bij de consument, het opbouwen van een lange termijn relatie met huisdierbezitters door het opbouwen van een database en daardoor vergroten van de klantentrouw over de gehele linie zijn zaken die daar aan bij moeten dragen.

Het uiteindelijke doel is de positie binnen de traditionele DSZ-markt uit te bouwen naar een marktleiderspositie van de toekomstige DSZ-markt: winkels plus webshop (bricks & clicks).

Zelfstandige ondernemers in de DSZ-branche die hier geen goed antwoord op hebben en niet voldoende voorbereid zijn op het digitale tijdperk dreigen hier de dupe van te worden. Alleen de prijs verlagen zal niet tot meer verkoop leiden. De verkoop van de grote merken in het premium segment zal hen door de toenemende verkopen van webshops als los zand door de vingers glijden. De enige mogelijkheid om de teruglopende verkopen in dit segment op te vangen is het verleggen van het zwaartepunt van de verkopen naar nieuwe, opkomende merken waar een stuk exclusiviteit te behalen is. Samenwerkingsverbanden hebben over het algemeen hun eigen premium merk honden- en kattenvoer en hebben hiermee een sterke troef in handen.

Door de combinatie van clicks (de webshop) en bricks (de fysieke winkels) heeft Pets Place een ijzersterke formule. Het is voor de consument nog makkelijker om producten voor hun huisdieren te kopen. Hij of zij kan de online bestellingen thuis laten bezorgen (gratis vanaf €39,00) of gratis afhalen in één van de 180 vestigingen. Dat laatste is, door de landelijke dekking, het grote voordeel boven een zuivere webshop. De beide kanalen versterken elkaar, want de hedendaagse consument (ook de niet-online shopper) oriënteert zich online. Bovendien hoeft de consument niet meer thuis te blijven om de bestelde goederen in ontvangst te nemen, maar kan er ook voor kiezen om de producten af te halen, net zoals het uitkomt. Dit fenomeen “cross channel strategie” is al vaker voorbij gekomen op DSZ Actueel. De klant bepaalt waar en wanneer hij koopt en de klant bepaalt waar, wanneer en hoe hij de producten ontvangt. De “cross channel klant” heeft een hogere waarde, want hij is loyaler en hij besteedt meer.

Naast de lagere marge, welke wordt opgevangen met de hogere verwachte omzet, is een ander risico van deze strategie het mislopen van verkopen en verdiensten van de winkelier, doordat de consument de producten (deels) rechtstreeks thuis ontvangt. Volgens Patrick Verhoef, marketingdirecteur van Pets Place, is er met de ondernemers een goed verdienmodel overeengekomen. ”En consumenten kopen al volop dierenbenodigdheden via internet, en dat kon tot voor kort niet bij Pets Place. Nu kunnen we dus wel in deze consumentenbehoefte voorzien. Vervolgens bepaalt de klant of hij het thuis laat bezorgen of gratis in de winkel afhaalt met mogelijkheden tot bijverkoop”. Of dit verdienmodel afdoende is, zal moeten blijken in de toekomst. Het percentage van klanten die hun artikelen in de winkel komen afhalen zijn voor de DSZ-branche nog niet bekend, maar vanuit een andere branche (o.a. HEMA) is bekend dat ca. 60% van de online kopers, de bestelde goederen in de  winkel afhaalt.

Winnaars en verliezers
Of de oorlog met deze strategie gewonnen wordt zal de toekomst moeten uitwijzen. Duidelijk is wel dat een nieuwe weg is ingeslagen en dat anderen vast en zeker zullen volgen. Het doet ook een hoop stof opwaaien in de branche, de geluiden van de zelfstandig dierenspeciaalzaakhouder zijn niet positief en velen kijken met afschuw naar de recente ontwikkelingen. Maar men weet ook dat niets doen geen optie is.

Partijen als zooplus.nl zullen niet meer weg gaan en gaan volop mee in de strijd om de consument. Gratis kleine cadeautjes bij een grootverpakking hondenvoer of 10% korting op de gehele bestelling voor nieuwe klanten zijn acties van de gevestigde online orde, waar de huisdierbezitters mee worden verleid om toch vooral bij hen te komen en te kopen.

Eén winnaar wordt inmiddels zichtbaar en dat is de consument. Die krijgt meer voor zijn geld. Meer product, meer keuze, meer afhaal- en bezorgmogelijkheden. Dat is, zeker op de korte termijn, wel duidelijk. Maar op langere termijn? Krijgt hij dan ook meer service, een fijn gesprek en een goed advies? Ook dat zal de toekomst uitwijzen, de oorlog is nog maar net begonnen.

Deel dit bericht:


Comments

25 reacties op Prijzenoorlog in het premiumsegment

  1. Op zoek naar nieuwe opkomende superpremium merken in het honden- en kattenvoeding segment ?
    Kijk dan eens op onze website http://www.johnsonptc.nl
    Onze producten zijn niet verkrijgbaar via de reguliere groothandels (ook niet via zooplus.nl) maar worden door ons uitsluitend rechtstreeks geleverd aan de geselecteerde vakhandel ….. Franco al vanaf € 250,-

  2. Als onafhankelijke producent en groothandel van huisdiervoeding bieden wij winkeliers diverse merken om zich duidelijk te onderscheiden in de markt. Met de merken Konacorn, Greenfield 21, Fun4pets en Arion kunnen wij in elke segment duidelijk onderscheidende producten leveren.
    Of heeft u liever u eigen private label?
    Kijk eens op http://www.jkd-diervoeding.nl voor de diverse mogelijkheden.

  3. Het is te hopen voor de winkeliers van Pet’s Place dat ze daadwerkelijk die 60% gaan halen zoals ze zeggen. Hoeveel van die 60% zijn gebak en taarten waar de Hema sterk in is? En die kun je alleen maar afhalen in de winkel en niet laten thuisbezorgen…

  4. De klanten willen kwaliteit voor hun geld en aangezien er steeds betere honden/-kattenvoer merken erbij komen met de zelfde of betere kwaliteit dan de bekende merken die tegen de zelfde prijs of minder verkrijgbaar zijn, dan stappen ze over op advies van de dierenspecialist of kennissen.
    Goede service en vooral beter voer voor een goede prijs kijken de klanten nu naar en niet alleen meer naar de prijs, de grotere oude merken, ik noem geen namen raken hun klanten kwijt en willen dit nu via Pets Place proberen terug te winnen en Pets Place raakt zijn markt aandeel kwijt en probeert op die manier weer te proberen te groeien.
    Bij ons in de omgeving zijn er al een aantal Pets Pace winkels weg.
    Het is gewoon een schreeuw om aandacht, klanten willen kwaliteit en goede service.
    en ik verkoop van een nog niet ze bekend merk aardig wat zakken van 12,5 of 15 kg en voor de kat 10 kg verpakkingen en die bezorg ik door heel Nederland.

    Als je goede afspraken maakt met de klanten dan komen en blijven ze wel.
    maar spelen met de prijzen werkt alleen maar tegen je.
    Wij hadden hier in de buurt een bloemen winkel en die verkocht zijn handel tegen dump prijzen om bekend te worden en moest toen toch de prijzen normaal maken i.v.m. financiën en dat heeft hem zijn kop gekost en is nog geen jaar open geweest.

    Blijf doen waar je goed in bent en probeer je concucollega´s niet uit te moorden, die moeten hun klanten weer uitlkeggen waarom de zak voer bij hun € 50,- is en bij Pets Place veel lager.
    De aanhouder komt er wel boven op, je moet alleen geen gekke dingen doen die voor meerdere partijen niet goed is, producenten krijgen ook een negatieve naam hierdoor.

  5. gj frijlink says:

    Tja als je het op andere fronten niet winnen kunt is prijs het makkelijkste wapen.
    Dat je daarbij je eigen kleinere franchisers om zeep gaat helpen maakt schijnbaar niet uit,
    en als de grotere het niet redden maak je daar toch eigen filialen van.
    Dat je daarbij de premium segmentmerken ook nog eens om zeep helpt poehh who cares.
    Graag vooral zo door gaan vallen er straks een hoop kleine (petsplace) winkeltjes af.
    Prima beleid !

  6. Jan Dane, Dierensuper Sluiskil says:

    Tjsa dit zat er aan te komen , als het wringt , dus terug loop omzet , dan worden nieuwe wegen gezocht.
    De volgende die hier aan mee gaat doen , zal toch niet lang op zich laten wachten , zo vermoed ik.
    Ik heb er geen last van , want dat spul ligt hier al 3 jaar niet meer , en daar waar ik duurder in moest kopen als dat de groene winkels het verkochten , dat is allemaal buiten gegaan , daarna wel wat berichten gelezen , dat ik moest leren ondernemen , maar de rug is glad.
    Hoeveel winkels gaan het moeilijk krijgen door deze zet , of is de gedachte bij de overkoepeling van de pets places , dat hun hier als winnaar uit gaan komen ? Nee hoor , er zullen overal verliezen worden geleden , echter het kon niet uitblijven , dat de prijzenoorlog losbrandt.
    Winkels met hoge kosten en weinig eigen vermogen , zullen hier absoluut niet blij mee zijn , maar nu wordt ook bloot gelegd , dat er teveel met vreemd kapitaal wordt gewerkt.
    Wij hebben er wat bijgepakt om te verkopen en onze groei zit ver boven de 100% eerste kwartaal 2012 tov 2011 , misschien hebben die “leren ondernemer te worden” toch iets opgeleverd.
    Ik groet u allen weer , prettige dag.

  7. Peter Zuidijk Pets en Co Middelburg says:

    Arme Pet”s Place ondernemers. Van al die bijna nettoverkopen, moeten zij ook nog fee afdragen . Dus zij werken gewoon voor niets. De kosten gaan wel door en ik neem aan, dat zij ook nog moeten leven. De fout ligt bij de leveranciers, in de jaren 90 hebben wij als dsz winkeliers het produkt mogen promoten en grootmaken. Daarna ging men leveren aan de tuincentra, toen aan de grote webshops en nu worden wij bedankt. Mensen, laat je niet inpakken, maak je sterk voor een eigen premiummerk en werk voor merken die niet verziekt zijn. Als je het goed doet kun je dan aan 1 zak net zoveel verdienen als Pet’s Place aan 10. U krijgt uw pand, personeel en energie toch ook niet gratis. Tip!!!! Pet’s Place folders huis aan huis bezorgen is voor Pet’s Place ondernemers misschien lucratiever dan de producten eruit verkopen.

  8. Geachte ondernemer,
    In een eerdere advertentie op DSZ Actueel heb ik gevraagd wie de strijd aandurfde tegen de grote merken.
    Vele hebben hierop gereageerd en verkopen nu met succes Nature’s Protection super premium honden en kattenvoeding.
    Wilt u een goed alternatief, goede marge en kwaliteit bel of mail me dan voor een vrijblijvende afspraak.

    U zult er geen spijt van krijgen, orders franko vanaf €150,-
    Ook voor het gehele assortiment Doggy Baggs ben u bij mij aan het juiste adres.

    Hoogzaad Pet Products
    06-22224833
    Henri@hoogzaadpetproducts.nl

  9. A Hendrikx Hedel says:

    Na het lezen van dit artikel denk ik dat de pets place zichzelf OPBLAAST.
    Om de volgende reden: de Pets Place eigenaren verdienen te weinig om te leven. Ik denk als het contract afloopt, zij niet zullen gaan verlengen en ophouden om voor dat loon
    verder te gaan. De winkels zullen verdwijnen, omdat niemand in deze organisatie verder wil gaan, banken zullen deze winkels ook niet steunen. Er blijft alleen een internetwinkel over net als Zooplus.
    Er wordt altijd voorgehouden dat als ze bijvoorbeeld een Biokats voor € 7,00 afhalen dat ze dan andere artikelen ook mee nemen. Uit mijn ervaring is dat niet het geval. Klanten halen alleen het actie product.
    Ik hoorde ook dat de Pets Place in onderhandeling is met Royal Canin, omdat ze de helft bij Royal Canin Holland kopen en de ander helft in Duitsland ik ben benieuwd waar de heer Cordes voor kiest??
    Wij wachten af.

  10. Jelle Loonstra Pets en Co De Dierenriem says:

    De ondernemers van de Pets place organisatie zullen hier zeker niet blij van worden,nu worden ze door twee kanten opgegeten. Marge inleveren en de omzet zal zeker dalen. Mijns inziens is dit (de Pets place organisatie) een standaard voorbeeld van (Een kat in het nauw maakt rare sprongen) Ondernemers van de Pets Place organisatie,ik wens jullie veel succes met dit beleid van jullie hoofdkantoor.

  11. Sonja Eggens says:

    Ik heb lang getwijfeld of ik er wel goed aan heb gedaan om mijn franchise winkels te verkopen…..heb daarna in een andere formule geloofd….zonder succes!!

    Maar ik ben nu blij dat ik nu geen franchisenemer meer ben in de dierenbranche!!

  12. Jan Dane Dierensuper Sluiskil says:

    Hebben de pets places wel wat te vertellen , volgens mij worden ze strategisch ingezet , graag of niet graag , het zal moeten.
    Dan is de website jummetje ook waarschijnlijk niet datgeen geworden wat verwacht werd , dus inderdaad de kat springt , probeert nog een koordje te pakken , zit er naast en dan plof , de overkoepende organisatie denkt alles zo goed te weten aldaar , zetten de lijnen uit , maar blijven zelf ver op afstand.
    Tjonge de rennies zullen er door heen vliegen bij de pets place ondernemers.
    Belachelijk als je zo ingezet wordt , om vervolgens niets te verdienen en daarachter nog eens op de blaren kan zitten , absoluut niet mijn clubje die organisatie , als ik daar bij zat , was dat zeker niet lang meer.

  13. B.Schreuder says:

    Dit zal wel een laatste noodsprong zijn van pets place ben helaas ook zelf 1 die het gevolg van internet heeft gemerkt, had helaas niet genoeg spek op de ribben om tegen een zoo plus en andere internetaanbieders te kunnen gaan concurreren maar de grote merken maar net doen of ze de kleine ondernemer gaan helpen ze geven je met mooi weer een hele mooie paraplu maar zodra het ook maar iets gaat regenen pakken ze die paraplu heel snel af alles maar alleen maar voor omzet en emotie zit er bij de grote fabrikanten niet in, ik heb het aan de lijve ondervonden 2 keer naar zuid frankrijk en 1 wegopenbreking en ze waren nergen meer te bekkennen geen ondersteuning meer en nu maar gokken op internet ik wens ze succes maar dit gevecht gaan ze niet winnen……

  14. Prijzenoorlog voeren over de rug van de franchise nemer is wel erg kort door de bocht. Dat de noot hoog is bij de A merken is wel duidelijk. Je verpakkingen verkleinen naar 14 kg of soms naar 12 kg is in feite de klanten bij de neus nemen. Maar ook massaal de markt volduwen met rasspecifieke voeding is marketing ten top, tot de klant gaat nadenken. Maar beste Dieren Speciaal Zaken: ook jullie hebben vaak weinig meer ondernomen om het woord Speciaal waar te maken. Hoe onderscheidend ben je als iedereen slaafs het zelfde verkoopt? Degene die dit wel gedaan hebben, en hun eigen onafhankelijke koers hebben gevaren zijn nu onderscheidend ten opzichte van internetgeweld.

    Kies voor een merk wat reeds jaren bestaat. Die geen eigen internetverkopen er op na houd. Die niet levert aan tuincentra’s. De U nog gebiedsbescherming geeft.

    En ja, DSZ ondernemer ga weer actief adviseren, ga achter een merk staan.

    We hebben elkaar nodig, we moeten het samen doen.

    Frank de Koning
    CHAMP DOGFOOD
    0495-457666

  15. Willem van Sluijs. Sluijs Dier en Tuin says:

    Ik denk dat iedere zelfstandige winkelier de gevolgen wel zal voelen. Zelf ben ik wel met de gemeente bezig tegen een internet shop en heb informatie gebruikt die je kan vinden via DSZ actueel. Kijk maar eens naar de uitspraak van de rechtbank in de zaak tegen de internet drankenhandel. Ik verwacht er niet al teveel van maar wie niet probeerd. Mooi is wel om te lezen dat er meteen een aantal leveranciers reageren op deze berichtgeving. Meneer Hoogzaad vergeet wel dat zijn voer bij van der Meer in Rotterdam ligt en dus via zijn internet winkeltjes overal te koop is. En meneer Visser vergat ook dat zijn exclusieve merken bij de Fixit liggen. En wie garandeerd mij dat straks wanneer we een merk groot gemaakt hebben ze niet overal gaan leveren ?. Gelukkig heb ik zelf wat merken geïmporteerd waarmee ik echt exclusief ben. Ik kan het iedereen aanraden.
    Groeten en veel succes

  16. hans senft says:

    Als vertegenwoordiger van Kjen honden en kattenvoer ( beiden geperst ) kom ik graag bij u langs! wij bieden een goeie marge, rechtstreekse levering vanaf fabriek ( dus niet bij de groothandels ), rayonbescherming en prijsbescherming !Ik verkoop dit merk ook in mijn eigen winkel in Zandvoort , en de reakties van de klanten zijn Top!! info@kjen.nl ……..06-53502303 een beller is sneller !

  17. Rick ter Avest says:

    Deze discussie is wel een hele gemakkelijke marketingtool voor de “exclusieve” merken 😉

  18. H. Droog Pets Place Voorburg says:

    Wat iedereen vergeet is dat dit de toekomst is, we ontkomen er niet aan.
    Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er op een negatieve manier gesproken wordt over de Pets Place franchise nemer, het heeft geen zin en wij zijn over het algemeen geen ondernemers die voor een karretje gespannen worden, deze manier van vooruit werken en meegaan met de tijd kunnen we alleen maar bewerkstelligen door samen te werken, als zelfstandige kan je een webshop van dit formaat nooit inrichten laat staan bijhouden. Dat de grotere merken hieraan meewerken heeft alleen maar te maken met het feit dat diezelfde grote merken er ook last van hebben dat zooplus in nederland werkt, althans de nederlandse vestigingen want zooplus haalt al hun producten uit duitsland, en dat is voor de nederlandse vestigingen van diezelfde grote merken natuurlijk ook alleen maar vervelend want dan gaat hun omzet ook naar beneden.
    Dat het vervelend is voor de kleine zelfstandige of kleine franchiser is een feit maar er iets aan kunnen doen? dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren, de tijd die komen gaat is de grootste leermeester.
    Wat wij belangrijk vinden is de expertise en service die je aan je klanten geeft, een kadootje op z’n tijd, een luisterend oor en vooral vrolijk en vriendelijk zijn, maak van je winkel een beleving voor elke klant.
    Dat zijn feitelijke dingen die ze niet via internet kunnen aanbieden, wij omarmen de clicks niet maar maken er een combinatie van met de bricks.
    Kortom maak gebruik van de mogelijkheid, als je het gaat afstoten, of negeren dan haalt het je in, geef je klanten de mogelijkheid om eens te kijken op internet, schuw dat advies niet, wij maken bijna dagelijks mee dat klanten erg blij zijn met dat advies en vervolgens terug komen om het betreffende product te bestellen of aan te schaffen.
    Ze vinden het namelijk leuker en plezieriger om een echt persoon te spreken en te kunnen overleggen, tevens vind de klant het prettig om een vaste plek te hebben om eventueel te ruilen of retour te brengen en dat geeft ons weer tools om een klant nog meer te binden door de juiste service te verlenen.
    Natuurlijk komt niet elke klant terug maar dat maakte we ook al mee voordat er internetshops waren, koopjesjagers zullen er altijd blijven.
    Ik ben het eens met de stelling dat je qua voeding jezelf kan specialiseren, maar ook met de stelling dat die merken die pretenderen uniek te zijn ook vaak maar 1 ding willen en dat is groter worden.
    Wij als franchisenemer van Pets Place zien ook dat de markt moeilijker wordt, en of deze stap gaat helpen om het te verbeteren, dat zal de toekomst uitwijzen, wij maken er in ieder geval iets positiefs van.
    Voor alle zelfstandige ondernemers, zet je schouders eronder, als je de juiste instelling hebt dan kom je er wel, dit worden de jaren om het kaf van het koren te scheiden en wij gaan ervan uit dat wij aan de goede kant zitten.

    Succes allemaal, en geef de naam “speciaalzaak” een nieuwe betekenis.
    Hans

  19. A Hendrikx Hedel says:

    Nou ik heb het artikel van U gelezen Mnr. H. Droog van Pets Place jammer dat U met
    Internet als doorgeef luik fungeert , en ja cadeautjes voor de klant werkt op zekere
    hoogte, de klant gaat tegenwoordig voor de prijs die Pets Place aanbieden.
    De volgende Aktie van Royal Canin die er aankomt , dat de klant 25% korting op een
    dierenarts verzekering krijgt, komt eraan de vraag is of de klant voor prijs kiest, of
    voor het cadeautje??
    En Royal Canin Nederland een van de merken die U noemt is zelf te zwak om parallel
    Inkoop tegen te houden .
    Veder ben ik het eens met de schrijver Willen van Sluijs van Dier en tuin.

    Groetjes en veel succes.

  20. Jan Dane Dierensuper Sluiskil says:

    Meneer Droog , u als pets place ondernemer komt niet negatief tevoorschijn , uw organisatie komt wel wat negatief tevoorschijn , dat ligt helaas niet aan mij ook niet aan u , maar aan uw organisatie .
    Denk aan de internet winkeltjes , ook waar Willem over spreekt , en dan nog die website jummetje , waarschijnlijk niet het beoogt succes opgeleverd en jawel , dan volgende zet is goedkope hondenvoeding via uw organisatie , ik lees wel uit uw stukje dat u er iets van probeert te maken , nou succes daarmee.
    De samen werking waar u over spreekt , kan ik mij niets bij voorstellen , het is de prijs naar beneden in de strijd om de klant , heeft niets met samenwerking te maken.
    Dat de “groten” ook last hebben van wat er nu allemaal gebeurt , tjsa hebben ze zelf ook wel wat naar toe gewerkt , middels hun prachtige kennelbeleid , altijd maar geprobeerd meer omzet bij een ander weg te pakken.
    Waar Willen op wijst omtrent exclusieve merken , als u al binnen ligt bij groothandel met internet winkel , dan is het volgens mij niet exclusief meer , maar inclusief.
    Meneer Frank van Champ , doet u ook aan kennelbeleid , met goedkopere prijzen ? Even vraagje hoor.
    Wij doen net als Willen zoveel mogelijk met eigen merken en of combinaties met bepaalde merken erbij , de zogenaamde grote merken zitten hier al lang buiten en wij groeien nog steeds.
    Ik groet u weer.

  21. Henk Groen Diervoeders Ter Apel says:

    Wij hebben sinds 2004 een internet winkel c.q. bezorgservice, iets waar wij destijds bewust voor hebben gekozen.
    1 Het biedt nieuwe mogelijkheden.
    2 Niet aan het werk willen voor vastgoed ondernemers ( huurprijzen zijn veel te hoog )
    3 Zeker niet voor witte boorden willen werken, die alleen maar denken aan macht en geld
    Lekker zelfstandig zijn en blijven, eigen koers varen dat is wat een ondernemer toch het liefst wil doen, kansen zien liggen en daarop in spelen.
    Ook als de wind even tegenzit zoals nu met de economie, je eigen koers blijven varen.
    Nee wij zijn niet de prijsvechter zoals zooplus of zoals de pets place zijn koers nu gaat varen, nee er moet geld worden verdient.
    En dat kan.
    Wij geven advies waar nodig , hebben tijd voor onze klanten, komen onze afspraken na en doen af en toe een botje of zakje koekjes bij een zak voer.
    Echter zijn wij van mening dat velen totaal geen enkele zelfreflectie hebben. Laat men maar eens in de spiegel kijken en zich afvragen.
    Waar wil ik naar toe?
    Met welke producten?
    Wat doe ik goed, wat niet?
    Wat kan ik nog meer?
    Waar valt te besparen?
    Enz enz.
    Zou onze economie ijzersterk zijn hoorde je niemand, echter op dit moment van economische tegenwind zijn er teveel fabrikanten, groothandels, winkeliers en te weinig afnemers. Simpel gezegd: er vindt een zuivering plaats! En dat geldt niet alleen voor onze branche!
    De echte ondernemer slaat zich door deze storm.
    Kijk ook eens verder dan alleen maar het assortiment, er valt momenteel ook veel winst te behalen in de huurprijs van uw pand, of kijk eens naar andere kosten, die hier en daar naar beneden kunnen.
    Wij kijken ook naar onze totale bedrijfsvoering en voeren verbeteringen door.
    De storm gaat vanzelf wel weer liggen, zorg dat u uw eigen koers blijft varen, pas aan het eind kunt u dan zeggen : ik ben een echte schipper ( ondernemer)

    Tot slot, welke koers u ook gaat varen, ik wens u een behouden vaart.

    Henk Groen

  22. Harry Jonker says:

    wil men dit doorbreken zal collectief druk gelegd moeten worden op de grote merken.
    Deze kan het niks interesseren of wij nog iets verdienen of niet.
    Al zeggen ze dat zij er ook niet blij mee zijn ondernemen ze geen enkele acties om dit te stoppen.
    Collectief de grote jongens boycotten zal ze aan het denken zetten maar zie dit maar eens te realiseren.
    Als alle winkels de grotere merken zou saneren zullen ze wel moeten.
    Ook organisaties moeten de grote merken niet goedkoper gaan aanbieden in hun folder maar gewoon niet meer plaatsen in hun folder.
    Mijn insziens is dit de enigste juiste wijze
    Met vriendelijke groet harry

  23. Willem van Sluijs. Sluijs Dier en Tuin says:

    Dus als ik Meneer Droog goed begrijp is de prijsoorlog de schuld van Zooplus en daarom gaan merken als RC en Eukanuba hun voer dumpen via Pets PLace. Lekker is dat en ook erg sociaal tegenover de winkeliers die deze merken groot gemaakt hebben. We kunnen de vooruitgang niet tegenhouden en met internet liggen de prijzen op straat. Maar sinds RC geen famillie bedrijf meer is maar een beursgenoteerde onderneming zijn slechts nog 2 dingen belangrijk voor deze bedrijven namelijk omzet en winst. Bij een tuincentrum en een megadierenzaak zet je volle pallets weg van een product en dan is het niet moeilijk om je kleine winkelers gedag te zeggen. Dit idee van veel wegzetten tegen bijna kostprijs is niet nieuw. Dhr Siemens had dit onzalige idee al jaren geleden bij Pets Family geintroduceerd , en we weten hoe dat is afgelopen.
    Veel succes Pets Place

  24. Jaap Jan Janssen says:

    Wie van de collega”s doet er mee Eukanuba, Royal Canin in het buitenland inkopen ????

  25. Heeft u meer intresse in handel die 2 kanten opwerkt?
    Voor honden, katten en vogel producten met concrete afspraken zoals een beschermings gebied.
    Geen prijs dumpers en geen internet winkels! Geen van der Meer en dat soort zaken!

    Neem dan contact met ons op.
    0165-384435
    info@zagersvogelvoeders.nl

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten