Opmars in natuurlijke en milieuvriendelijke dierenproducten voor Amerikaanse bedrijven

13 november 2012 - 11:11 - 0 reacties

Opmars in natuurlijke en milieuvriendelijke dierenproducten voor Amerikaanse bedrijven

In Amerika zijn dierenproducten op natuurlijke en milieuvriendelijke basis tegenwoordig erg gewild. Onderzoek door  het Amerikaans bedrijf Rockville heeft uitgewezen dat in 2013 de omzet met nog eens 32% zal stijgen.

Grote retailers, zoals PetSmart en Walmart en diervoederfabrikanten zoals Nestlé Purina zullen op deze trend inspelen. Producenten voor hondenshampoos doen dat  bijvoorbeeld door shampoos op natuurlijke en milieuvriendelijke basis te produceren. Uit het onderzoek is gebleken dat de consument milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal erg belangrijk vindt.

De omzet in de US in 2012 op het gebied van natuurlijk producten tot nu toe 4,1 biljoen dollar. Dit is een groei van 17% over de periode 2008-2012.

Niet alleen in de Amerikaanse dierensector wordt er gekozen voor natuurlijke producten, ook in de levensmiddelensector wordt hier steeds meer rekening mee gehouden.

Bron: About.com Petshops

 

 

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Opmars in natuurlijke en milieuvriendelijke dierenproducten voor Amerikaanse bedrijven

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten