Ongerichte shoppers doen meer impulsaankopen

27 juli 2010 - 09:07 - 0 reacties

Ongerichte shoppers doen meer impulsaankopen

Consumenten die zonder concrete doelen een winkel bezoeken verrichten meer impulsaankopen. Dat blijkt uit het onderzoek `Unplanned buying on shopping trips` waar Retail Actueel.nl over bericht. Het doel waarmee iemand gaat shoppen kan uiteenlopen van een concreet doel, zoals profiteren van een speciale aanbieding, tot een abstract doel zoals het inslaan van de wekelijkse boodschappen.

Volgens het onderzoek zijn ook de redenen waarmee een consument voor een bepaalde winkel kiest van invloed. Als de winkel namelijk is gekozen vanwege zijn lage prijzen, dan neemt de kans op impulsaankopen toe. Een lage prijs rechtvaardigt blijkbaar de impulsaankoop. Bij consumenten die meerdere winkels tegelijk bezoeken, neemt de kans op impulsaankopen af.

Voor het onderzoek hielden 441 Nederlandse huishoudens een dagboek bij van hun aankopen. Tijdens de 3.000 geregistreerde winkelbezoeken werden in totaal 18.000 aankopen gedaan. De deelnemers wisten niet wat het doel van het onderzoek was.

Bron: Retail Actueel.nl

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Ongerichte shoppers doen meer impulsaankopen

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten