Omaha B.V. (Pet’s Family) failliet verklaard

4 maart 2011 - 13:03 - 12 reacties

Omaha B.V. (Pet’s Family) failliet verklaard

Afgelopen dinsdag 1 maart is de firma Omaha B.V. uit Tiel failliet verklaard door de rechtbank in Arnhem. Omaha B.V. is bekend van de formule Pet’s Family. De rechtbank heeft mr. C.W. Houtman van Poelmann van den Broek advocaten uit Nijmegen als curator aangesteld. Op de website van faillissementsdossier.nl staan enkele details van de zaak.

Eerder berichtte dsz-actueel.nl al over het weggaan van de heer Siemens bij het bedrijf en de nieuwe directie, die vervolgens een nieuwe, modulair opgebouwde formule introduceerde, welke onder de naam Pet’s Family ging opereren. Deze wijziging vond plaats in september 2010.

Of Pet’s Family een doorstart kan en gaat maken is nog niet duidelijk. Het bedrijf is om een reactie gevraagd inzake het faillissement.

Deel dit bericht:


Comments

12 reacties op Omaha B.V. (Pet’s Family) failliet verklaard

  1. Het is wel raar dat de website nog wel werkt.

  2. De webshop is gelsoten wegens onderhoud, dat is het belangrijkste. In het verleden vergat een curator nog wel eens de webshop. De betalingen vielen dan in het faillisement, en probeer die dan maar eens terug te krijgen.

  3. Heb afgelopen maandag bestelling gedaan op de webshop,krijg ik dat geld dan nog terug?

  4. redactie says:

    Waarschijnlijk is de betaling in de boedel gekomen. Het beste is om contact te zoeken met de curator en je vordering daar in te dienen.

  5. Willem says:

    Eindelijk gerechtigheid. Na jaren van oplichterij ,loze beloften en arrogantie gaan ze dan toch naar de kloten. Wat hebben deze mensen een spoor van menselijk leed achter gelaten. Zij zijn zeker geen reclame voor onze brance. Met de gemiddelde winkelier heb ik medelijden want zij zijn er ook maar ingetrapt. Maar wat betreft aandeelhoudende winkeliers, hoop ik dat zij als ratten met dit schip mee
    ten onder gaan. Zij zijn namelijk net zo schuldig aan deze zwendel. Ook onze eigen brance organisatie
    de Dibevo heeft boter op het hoofd. Zij weten ook wat er bij Omaha gaande was en hebben nooit
    stelling genomen. En dan zijn er nog leveranciers die veel te lang Omaha de hand boven het hoofd
    gehouden hebben met langere betaal termijnen. De leden moesten binnen een week d.m.v een automatische incasso betalen en Omaha kreeg hier 60 dagen de tijd voor. Zij waren gewaarschuwd
    op 31 december j.l door ondegertekende. Als je dan geen actie onderneemt en geloofd in de sprookjes van Omaha hoort je bedrijf in kaatsheuvel naast de Efteling thuis.
    Groeten en goede zaken tegewenst aan een ieder die gewoon met hard werken zijn geld wil verdienen
    Willem

  6. Chris says:

    We moeten de zon niet laten ondergaan over onze boosheid, dit is om te voorkomen dat onze boosheid wortel schiet en overgaat in bitterheid. Bitterheid kan het hele leven van een persoon én dat van vele anderen verzieken, daarom is het zo belangrijk bitterheid te voorkomen, of als dat niet is gelukt, zo snel mogelijk op te ruimen.

  7. Willem says:

    Beste Chris
    Je kan lucht bakken , frituren , grillen en zelfs koken maar het blijft toch gewoon lucht.
    En ik weet we kunnen niet zonder maar wel zonder lieden die het ons willen verkopen.

  8. Beste Willem,

    De eerste winkeliers van Pet’s Family waren gewone winkeliers die een frisse ingang en start zochten nadat ze jarenlang voor andere dierenspeciaalzaakorganisaties krom konden liggen. Een aantal hebben zelfs van hun eigen zuurverdiende Euro’s aandelen gekocht. Helaas ontbrak het de directeur/oprichter Siemons niet aan een groeiende vorm van grootheidswaan, waardoor de financiële situatie langzamerhand steeds penibeler werd. Het eindresultaat is bekend. Voor de winkeliers die er destijds in geloofden en aandelen kochten betekent dit dat ze die inleg kwijt zijn. Om ze vervolgens als ratten te bestempelen die mee ten onder moeten gaan vind ik meer een teken van woede of frustratie dan gelet op hun inbreng en blijven knoppen om het schip drijvende te houden een juiste typering….

  9. corine says:

    Eindelijk gerechtigheid.
    Ze hebben mij de schuldsanering ingeholpen en heb geen goed woord over voor de mannen die daar aan het roer stonden.
    Vindt het vervelend voor de betrokken winkeliers die wel in de sprookjes geloofden en hoop dat zij het hoofd wel boven water kunnen houden.

    Willem, ik ben het helemaal met je eens dat er ernstig vaak aan de bel getrokken is, helaas helaas voor ons te laat, maar ben echt blij dat ze nu niet meer mensen ten onder kunnen trekken.
    Hoop ook echt dat een doorstart voor deze firma niet gaat lukken.

  10. marcel says:

    Wie kende pets family niet, de firma list en bedrog is failliet,
    velen zullen zeggen eigen schuld dikke bult, voor andere een enorme schuld.
    Gelukkig voor mij had ik snel begrepen dat deze family al snel zou zijn versleten,
    mijn god, al die leugens, sprookjes van rob en van snotje, deze heren horen
    echt thuis in een donker efteling grotje, met olaf als de grote boze heks maar
    die had het ook snel begrepen; hup, op de bezem en snel wegwezen.
    Toch wel zuur voor sommige winkels zoals maasstricht, heel de winkel op de veiling,
    dat is toch echt niet mis.
    Ja het blijft doodzonde dat de goedgelovige moeten bloeden terwijl de
    slachtlammeren nog zullen worden behoeden.
    Voor iedereen die het nog wil weten heb ik onderstaande link
    http://www.insolvensys.nl/Handlers/PdfHandler.ashx?CurandaReportId=arn.11.92.F.V.01
    om te kopieeren.
    En voor allen die nu eindelijk van de roze wolk zijn gevallen
    hoop ik echt van harte dat de firma list en bedrog een hele goede
    leer is geweest voor geen volgende keer.

  11. Ik hoop vvor de branche in deze zware tijden toch een positieve ontwikkeling als iedereen elkaar waarschuwt om op te passen voor franchise organisaties…. In deze tijden van zwaar weer komen de echte ondernemers boven!!! SUCCES allen die het echte ondernemen in het bloed zit.

  12. Willem says:

    Beste Corinne

    Ik heb zelf zeer vaak aan de bel getrokken bij Omaha maar men wilde niet luisteren. Ook het feit dat er tussen de winkeliers op vergaderingen aandeelhouders zaten was ongewenst want deze hadden een andere agenda. Er werden zo onderwerpen doorgedrukt die voor de winkeliers niet in hun voordeel werkten. Als Omaha inderdaad zo transparant was als zij beweerde dan was dit allemaal niet gebeurt en was er prima mee te werken. Onze winkels gingen steeds slechter lopen maar volgens Omaha ging het prima. Ik heb zelf de stekker uit onze samenwerking getrokken anders was ik ook meegegaan.
    Omaha heeft zijn leden zoveel mogelijk afhankelijk van hun gemaakt door de panden onder te verhuren aan leden en leningen te verstekken. Als je dan niet in de pas liep of kritiek had dan werd je onder druk gezet of zelfs gesloten. Maar als aandeelhouder kon je toch ook weten dat het niet goed ging en aan de bel trekken ?. Niets maar dan ook niets hebben de leden te horen gekregen , ja toen het te laat was. Jullie kregen de financiële stukken te zien wij niet. Wij werden dom en aan het lijntje gehouden.
    Ik vind het heel erg dat je de schuldsanering in moest door Omaha maar onder de winkeliers zijn meer slachtoffers gevallen. Mijn intentie dan ook om het de veroorzakers van deze ellende en oplichters
    praktijken zo moelijk mogelijk te maken om weer van voren af aan te beginnen. Ik heb van het begin dat deze piramide instorte de ellende bij mijn collega’s gezien en gevolgd en weet wat voor inpact dit heeft gehad.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten