Nieuwe fase collectieve promotiecampagne ‘Uw dier verdient beslist een echte specialist’

11 november 2010 - 16:11 - 2 reacties

Nieuwe fase collectieve promotiecampagne ‘Uw dier verdient beslist een echte specialist’

De campagne, die zich met name richt op vrouwen van 35-49 jaar en boodschappers met kinderen tot 12 jaar, gaat deze maand een nieuwe fase in. Aan het einde van het jaar (van 27 november tot en met 11 december) staat namelijk de verzorging van dieren in de winter centraal. Hierin zal radio het belangrijkste medium zijn.

Van 27 november tot en met 11 december worden vier verschillende commercials uitgezonden op Radio 2, Sky Radio, Q-Music en 100% NL, waaronder een die specifiek inhaakt op de verzorging van dieren in de winter. Deze commmercial wordt uitgezonden in combinatie met commercials over de sterke punten van een dierenspeciaalzaak (deskundig advies, persoonlijke service, kwaliteit, ruim en verrassend assortiment).

Naast radiocommercials en posters worden kant-en-klare themapagina’s voor huis-aan-huisbladen ingezet. De leuke verhalen, tips en weetjes informeren consumenten over huisdieren en huisdierenverzorging en zorgen voor een extra prikkel om naar de dierenspeciaalzaak te gaan.

De campagne is een initiatief van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). De centrale boodschap is dat je bij een dierenspeciaalzaak niet alleen terecht kunt voor deskundig advies, persoonlijke service, kwaliteit én een ruim assortiment, het is ook leuk om naar een dierenspeciaalzaak te gaan. De campagne van 2010 is van start gegaan tijdens de Week van het Huisdier (van 15 tot en met 23 mei). Vervolgens is er rond Dierendag (van 25 september tot en met 4 oktober) een actieperiode geweest, om in aanloop naar Dierendag de dierenspeciaalzaak volop te promoten.

Ter ondersteuning van de radiocampagne en in het kader van Dierendag zijn van 27 september tot en met 4 oktober mooie abri’s in (de buurt van) winkelcentra ingezet. Alle dierenspeciaalzaken kregen de abri als winkelposter toegestuurd, zodat zij in hun zaak op de campagne in konden haken.



Comments

2 reacties op Nieuwe fase collectieve promotiecampagne ‘Uw dier verdient beslist een echte specialist’

  1. Leuke actie, maar ik vraag me af of zo’n actie voldoende is om consumenten weer naar de speciaalzaak te lokken. De DSZ onderscheidt zich voornamelijk nog op persoonlijke service. Voor deskundig advies en kwaliteit zijn tegenwoordig legio mogelijkheden, en is de Dierenspeciaalzaak niet meer het enige medium. Voor de breedte van het assortiment ga je al snel naar een goed tuincentrum, en ook prijstechnisch liggen veel ketens, waaronder de tuincentra, vaak beter. Zeker op de voeding (de herhalingsaankopen) zijn vele andere goedkoper. Consumenten kopen A-merken wel niet vanwege de prijs, maar zijn er wel gevoelig voor als ze voor een paar euro minder ergens anders hetzelfde product kunnen kopen. De DSZ zal dus heel goed moeten nadenken over een stukje onderscheidendheid, en persoonlijke serivce is dan niet voldoende om consumenten te lokken.

  2. Grappig te lezen dat er actie is ondernomen rond dierendag. Jammer dat ik daar in geen enkele dierenspeciaalzaak daar maar ook iets van terug heb gezien. Ligt dat aan de campagne of aan de dierenspeciaalzaakhouders?

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten