Nestlé Purina komt met reclame speciaal voor honden

13 augustus 2011 - 09:08 - 12 reacties

Nestlé Purina komt met reclame speciaal voor honden

Nestlé Purina heeft aangekondigd met een tv-spot te komen voor het merk Beneful waar geluiden in zitten die alleen hoorbaar zijn voor honden. Door de aandacht van de honden te trekken, verwacht het bedrijf op ludieke wijze ook de aandacht van de baasjes te krijgen. Vooralsnog zou de campagne alleen in Duitsland worden uitgezonden.

Eerder had het bedrijf al een campagne in Berlijn  met reclameborden die speciaal op hoogte voor de honden waren geplaatst en een geurtje verspreidden die honden lekker vonden. Het bedrijf zegt het eerste bedrijf te zijn dat een tv-campagne heeft ontwikkeld direct gericht op het huisdier.

Bron: Petfood Industry

Deel dit bericht:


Comments

12 reacties op Nestlé Purina komt met reclame speciaal voor honden

  1. nestlé ……dat zijn toch die mensen achter het topvoer BONZO ?

  2. waar maak je je druk om hans slechtvoer bestaat niet het een is beter dan het ander en als zij daar geld aan willen spenderen mooi laten doen. goed voor de verkoop wordt niemand slechter van.

  3. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    Bonzo wat is dat ?

  4. Ze hebben ook Pro-Plan ooit opnieuw geintroduceerd op de Nederlandse markt door Beaphar samen met ….. Dobey. En wie had er altijd Bonzo in zijn folder…. ook Dobey. De organisatie achter Andy ‘s.
    Het is natuurlijk goedkope rommel waar veel reclame voor gemaakt wordt. Maar je weet dat er problemen komen als honden dit lang eten en dan ben jij aan de beurt om ze op een voer te zetten.
    Waar dan uiteraard wel marge op zit.

  5. Andy's dierensuper Sluiskil says:

    De Andy’s maken zelf hun keuze wat er in hun winkel komt , de Andy’s winkels zijn een grote familie die zelf hun weg bepalen , de 1 kan dat in zijn assortiment hebben en de ander niet , vrijheid blijheid , ik ben vrij om te doen en laten wat ik wil , en dus bonzo vind je hier niet en proplan ook niet , wat de Dobeys doen , dat is hun zaak , daar heb ik niets mee van doen.
    Marge op dat spel ? hoeveel marge zit er op een zak tompoes van 4 kg , 9% , ja dat telt aan hoor.
    Oja Willem ja kan aansluiten bij ons hoor ( andy’s ) , je zal je vrij voelen , enkel jammer voor je dat je mij dan af en toe zal zien , knap je niet vanop , haha

  6. ik maak me er niet druk om hoor Johan , maar uhhh slecht voer bestaat WEL!! en ik vind dat Bonzo er daar 1 van is ( en dan zijn er nog een heleboel voeders waarbij de prijs kwaliteit verhouding volgens mij niet klopt )

  7. Waar we ons wel druk over kunnen maken is het feit dat er in deze reclame’s vaak claims worden gelegd die niet kloppen. Kijk maar naar de dentastix daarbij moest ook de tekst op de verpakking aangepast worden. Wat ook niet klopt is de nieuwe reclame van Bonzo waar in beweert word dat je hond gemiddeld 2 jaar langer leeft op bonzo. En dit zou allemaal komen uit meer dan tig jaar onderzoek. Flauwekul natuurlijk want de bonzo van toen is al ettelijke malen veranderd. Ik denk ook dat men het onderzoek van pro plan hiervoor gebruikt heeft maar dat is wel wat anders. Het is wel zo dat valse claims in reclame wel strafbaar is in Nederland dus misschien wel wat voor Radar.

  8. Allemachtig, waar gaat dit allemaal over. Niet te geloven….

  9. Criticus says:

    ja Erik, dat vraag ik mij ook wel eens af…..
    toch kan deze site boeiend zijn, de mensen die werkelijk wat te melden hebben waar we allemaal iets mee kunnen doen schrijven helaas te weinig (een uitzondering daar gelaten)
    Bij deze de oproep aan de echte ondernemers…..!

  10. Jullie hebben de reclame niet goed bekeken.
    Er wordt in de reclame geen directe link gelegd tussen het feit dat honden op goed voer 2 jaar langer leven en het feit dat Bonzo goed voer is.
    Het onderzoek waarover Nestle praat is gebaseerd op resultaten met Proplan, niet met Bonzo.

    Ze hebben dat op een commercieel slimme manier verwerkt in de reclame.

  11. BONZOOI !!!!! Wat is nu precies goed voer ? Ik vind dat de consument niet alleen naar de prijs van een zak voer moet kijken maar juist naar hoe zijn hond er uit ziet en hoe deze zich voelt en daarnaast wat het voer per “voedingsbeurt” kost. Dan zal deze er achter komen dat er wel degelijk verschil zit in kwaliteit tussen de diverse merken voer. Voer van bijv. de merken Eukanuba of een ander premium merk lijkt in aanschaf per zak erg duur. Maar wanneer men de aanschafprijs omrekent naar de prijs per voedingsbeurt, volgens de aanbevolen hoeveelheid op de zak, zal men ontdekken dat de toppremiums helemaal niet zo duur zijn. Wanneer je dan goed naar je hond blijft kijken zal men zien dat je zelfs nog minder nodig hebt dan wat men op de zak adviseert. Dan hoef je helemaal geen “goedkoop en slecht hondenvoer, zoals bijvoorbeeld BONZOOI en ALDI of LIDL brokken”, te kopen. Johan schrijft in een eerdere reactie dat er geen slecht hondenvoer bestaat maar die mening deel ik absoluut niet. Ik heb zelf diverse honden, die ik in pension had, overgezet van dat goedkope rotvoer op, in dit geval Eukanuba, en zij zijn allemaal enorm opgeknapt, van wild en onhandelbaar naar rustig en vriendelijk en van een waterzuiper tot een normale drinker. Dit laatste vooral doordat er in een goed voer weinig tot geen zout als conserveringsmiddel zit. Mijn ervaring is dat er te veel zout zit in goedkoop voer als conserveringsmiddel en smaakmaker.
    Er is volgens mij dus een taak weggelegd voor de goede dierenspeciaalzaakspecialist met betrekking op een juiste voedingsvoorlichting naar de consument. Dit geldt mijns inziens overigens voor alle voedingsmiddelen voor dieren.
    Daarnaast vindt ik ook dat er scherper gelet dient te worden op valse en of verkeerde voorlichting in reclamespots of advertenties. Een mooi voorbeeld vindt ik de Dentastix. Men vergeet bewust of niet aan te geven dat wanneer je elke dag je hond een Dentastix geeft je een voedingsbeurt moet overslaan. Het bewijs is mij geleverd door een, door ons gefokte sheltie, die na het overlijden van haar baasje bij ons terug kwam. Zij woog maar liefst 23 kg. ( normaal gewicht voor haar grootte was +/- 10 kg.) en had een veel te hoge bloeddruk als gevolg van een verkeerd voedingspatroon. ’s Morgens Bonzooi brokjes, tussen de middag een Dentastix en ’s avonds Bonzooi Diner. Deze hond kwam dus net op tijd bij ons terug want ze had zich absoluut dood gegeten. Volgens mijn dierenarts was dit onbewust pure dierenmishandeling. Volgens de moeder van de overleden dochter gaf zij de hond elke dag een Dentastix omdat dat zo goed was voor haar gebit !!!!! Het arme dier had ongelofelijk veel tandsteen en slechte kiezen dus of een Dentastix nu wel zo goed is daar heb ik zo mijn twijfels over. De hond kreeg absoluut geen zoetigheid, dit om criticasters even voor te zijn.
    Geachte dierenspeciaalzaakhouders er is dus voor u allen een, mijns inziens, heel belangrijke taak voor u weggelegd. Verkoop uitsluitend nog kwaliteitsvoer en adviseer uw klanten niet altijd de reclameadviezen op te volgen maar naar het advies van u als specialist te luisteren.

  12. Deze reclame is vanavond voor het eerst op de Nederlandse TV te zien. Zie http://www.youtube.com/watch?v=n0McyldULBI voor de preview.

    Op de facebookpagina van Beneful reageren de meeste mensen overigens met de mededeling dat hun hond ofwel niet reageert ofwel door blijft slapen, zie http://www.facebook.com/Zo.Beneful.

    Jammer alleen dat dit al eerder is gedaan, zoals hier: http://www.youtube.com/watch?v=bXWYbt46u-g, zelfde concept, waarbij de techniek haarfijn wordt uitgelegd.

    Het is nu wachten op de reclame code commissie om dit soort praktijken te verbieden, want honden beinvloeden door bij de merknaam een toon te laten horen, zodat honden reageren is misschien wel misleiding…

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten