Makro kost detailhandel honderd miljoen

25 januari 2011 - 09:01 - 6 reacties

Makro kost detailhandel honderd miljoen

Consumenten die met een pasje inkopen doen bij Makro kosten de Nederlandse detailhandel mogelijk zo’n honderd miljoen euro aan omzet. Dit blijkt uit een artikel op bakkerswereld.nl

Een onderzoek van kenniscentrum EIM moet de exacte schade in de kaart brengen. De schatting is afkomstig van het Meldpunt Oneerlijke Concurrentie. ‚ÄėAls de bomen tot in de hemel rijken, hoor je de achterban er minder over. Nu het crisis is, dringt het pas √©cht door dat dit niet door de beugel lijkt te kunnen‚Äô, zegt Harry Lammerts van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel dat de opdracht tot het onderzoek heeft gegeven.

Het HBD hoopt met het onderzoek in de hand te kunnen optreden tegen Makro en hun te verplichten ingrijpende maatregelen uit te voeren. Makro beweert een duidelijk inschrijvingsbeleid te hebben, waardoor alleen ondernemingen en instellingen de filialen kunnen bezoeken.

Deel dit bericht:


Comments

6 reacties op Makro kost detailhandel honderd miljoen

  1. Hoe leer je een aap klimmen door bij je concurent te gaan inkopen.

  2. Gewoon, legitimatie plicht invoeren. Nu gaat iedereen met de pas van de zaak heen. Ook verenigingen maken misbruik van de situatie. Ik kom ze tegen bij de Makro, mijn klanten die daar dan kattebak vulling weghalen, is een aanbieding van de Makro. Hebben geen bedrijf maar lenen het pasje van vrienden of kennnissen.
    Dus legitimeren, komt naam pas niet overeen met rijbewijs of paspoort, sorry maar dan kom je er niet in.

  3. vreemd, want ik moet mij altijd legetimeren, terwijl ik daar nog notabene demowerk gedaan heb.
    Maar de Makro is helemaal niet goedkoop met dierenproducten, ik koop alles gewoon bij de daarvoor bestemde groothandel en soms zelfs in de winkel over de grens. Dan ben ik soms nog goedkoper uit (met de btw erbij) met b.v. kattenvoer in blik van goede merken, als dat de makro ze in de aanbieding heeft.

  4. In Groningen heeft men geen legitimatie verplichting. Je komt binnen en scand je pas of hij goed is. Dan kun je gewoon doorlopen, met 2,3,4 mensen geen probleem. Ik zie ze binnen komen met 2 karren en gaan weer weg vol geladen. Allemaal aanbiedings produkten. Ik let dan wel eens op als ze bij de dierenvoer afdeling lopen. Pedigree en Whiskas wordt dan gretig afgenomen. En er is wel degelijk een verschil tussen de eindprijs Makro en verkoopprijs winkel. En wel een voordeel als je bij de Makro koopt.

  5. we kunnen toch jumbo en albert hein ook al niet aan, waarom zou dat dan wel lukken bij de makro.
    de prijs van de wiskas en pedigree zijn bij bovenstaande nog lager dan van makro, dus die richten nog meer schade aan in onze brange.

  6. Whiskas en pedigree liggen inderdaad overal goedkoper, bij Makro en zeker ook bij de AH en Jumbo.
    Bannen die produkten uit onze dierenspeciaalzaken! Wij mogen de nieuwe produkten in de markt zetten en na 2 of 3 maanden ligt het tegen inkoop bij de supermarkten.
    Als alle dierenspeciaalzaken het uit assortiment gooien wil Mars er misschien wel iets tegen doen. Wie niet horen wil moet maar voelen. Wij zijn het in ieder geval beu en de laatste produkten gaan uit het schap. Je kunt beter iets neerzetten wat niet bij de Makro of de supermarkt ligt!

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten