Een boeiend en bloeiend 2014!

1 januari 2014 - 22:01 - 1 reactie

Een boeiend en bloeiend 2014!

Vanaf deze plaats allereerst de allerbeste wensen voor 2014! Een jaar vol potentie, het jaar van de omslag beweren velen. Dat denken wij ook, al vragen we ons vooral af welke omslag.

De lichtjes aan de economische horizon zijn te zien. De AEX sloot 2013 af boven de 400 punten, licht economisch herstel is zichtbaar en het consumentenvertrouwen neemt weer toe. Aan de andere kant is de werkloosheid nog steeds erg hoog, zien we om ons heen veel bedrijven failliet gaan en hoewel er politieke rust komt door diverse akkoorden, zorgen diezelfde akkoorden er wel voor dat iedereen flink mee gaat betalen om Nederland er weer bovenop te helpen.

De omslag kan dus economisch gezien worden en laten we daar vooral positief naar kijken. Maar de omslag kan ook gezien worden als een andere manier van leven, van consumeren, van kopen. Mensen kijken bewuster naar producten, waar ze vandaan komen en wat ze bevatten. Een bekende en lokale winkelier kan in dat opzicht dus veel betekenen. Aan de andere kant kiezen veel mensen voor het gemak van online bestellen, de ruime keuze en het prijsvoordeel. Dat laatste overigens relatief gezien, want zonder goed advies kun je je lelijk vergissen in wat je besteld.

Het komende jaar kan wel eens een sleuteljaar worden als het gaat om welke kant de maatschappij op gaat. Hoe gaan we ons leven inrichten en hoe gaan we producten aanschaffen? De uitkomt is nog beïnvloedbaar denken we, maar de verandering niet. Het zal nooit meer worden als vroeger. We wensen een ieder dan ook veel succes met het meeveranderen. Want zoals velen denken: “Het zijn niet de sterksten die overleven, maar diegenen die zich onder veranderende omstandigheden goed weten aan te passen …”.

Zoals ieder jaar een kleine terugblik op 2013 in de vorm van een paar statistieken. Over het geheel gezien zien we dat het overgrote deel van de branche ons volgt en leest. We mogen onszelf gelukkig voelen met een groot abonneebestand en nog altijd komen daar ondernemers en geïnteresseerden bij. Artikelen worden nog steeds goed gelezen en ook worden er meer artikelen gelezen, we zien daarin een groei van net onder de 20%.

De 10 meest gelezen artikelen waren (van de 454 artikelen in totaal):

  1. Iams en Eukanuba weg bij Holland Diervoeders
  2. Boerenbond retail wordt Pets Place XL van binnenuit
  3. Dierenvreugd Speciaalzaken failliet verklaard
  4. Bol.com opent dan eindelijk haar dierenspeciaalzaak online
  5. Meer duidelijkheid over resistentie bij vlooienbestrijding
  6. Kritischer wordende consumenten bedreigen bestaan dierenspeciaalzaak
  7. Nieuw op DSZ Actueel: het aanbod van tweedehands inventaris
  8. 108 miljoen euro kwartaalomzet voor online dierenwinkel Zooplus
  9. Webshop Dierenspeciaalzaak Dobey opent 2e winkel
  10. Franchise; Psychologie van de koude grond (column)

Een lijstje dat de bewegingen in de branche goed weet te duiden. Faillissementen en organisatieveranderingen door de marktomstandigheden, online bestellen dat een grotere rol gaat spelen en zaken die op politiek gebied spelen. Interessant is ook plek 7, maar niet heel vreemd. Sinds het introduceren van een tweedehands markt voor inventaris en andere relevante zaken die kunnen worden aangeboden, is de interesse aanwezig. We zien dat die advertenties veel bekijks hebben en we zien dat er ook verkocht wordt. Van toonbank tot aquariumstelling tot complete winkelinventaris.

Daarnaast wordt er nog altijd gereageerd op diverse artikelen. Nieuws over Zooplus en de franchisecolumn prikkelden de bezoekers tot de meeste reacties. Nog steeds zien we dat veel mensen willen reageren, maar het aantal dat dit daadwerkelijk doet is een stuk lager. Sinds we de anonimiteit hebben weggehaald, lijkt een groot deel van de abonnees en lezers hun mening niet meer te willen ventileren. En dat is jammer, juist een platform als DSZ Actueel geeft een bijzonder gelegenheid om met gefundeerde en opbouwende reacties elkaar scherp te houden en  bij te dragen aan een discussie die de branche verbetert.

Wat we komend jaar gaan doen houden we nog even voor ons. Wat we zien is dat we in 2013 al diverse vacatures hebben mogen plaatsen, welke zo’n beetje allemaal ingevuld zijn en waarbij DSZ Actueel een grote rol heeft kunnen spelen in aantallen sollicitaties. De kwaliteit is daarnaast ook hoog. We blijven deze mogelijkheid aanbieden, voor zowel grote bedrijven als de ondernemers die winkelpersoneel zoeken. Ook de tweedehands marktplaats blijft open en we gaan door met de columns. Video zal een groter onderdeel worden binnen de artikelen die we gaan brengen, naast een aantal innovaties die we in gedachten hebben.

Bedankt voor de interesse in 2013, we hopen iedereen weer terug te zien in 2014. Als bezoeker, als abonnee, als adverteerder, als lezer, als werkzoekende, maar in ieder geval hopen we als gezonde geïnteresseerde! Alle goed voor het nieuwe jaar, dat het voor jullie mag boeien en bloeien!

Deel dit bericht:


Comments

Eén reactie op Een boeiend en bloeiend 2014!

  1. Ik wens ook het DSZ team het allerbeste voor 2014 maar vooral in een goede gezondheid.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten