Een abonnement op diervoeding, het bestaat

31 mei 2012 - 18:05 - 3 reacties

Een abonnement op diervoeding, het bestaat

Sinds kort bestaat er een abonnement voor diervoeding in Nederland. Onder de naam Brokjespiloot.nl verkopen initiatiefnemers Merlin de Graaf en Bram Ellens hondenvoer aan consumenten. Op basis van ras, leeftijd en gewicht krijgt de bezoeker de juiste voeding voor de hond of kat. Vervolgens wordt de kwaliteitsvoeding maandelijks op de automatische piloot bij de mensen thuisgebracht. Het bedrijf speelt hiermee in op de trend dat mensen niet alleen het beste willen voor zichzelf, maar ook voor hun omgeving. Daarnaast is het uiteraard een stuk gemak, het huisdier zit nooit meer zonder eten of kattenbakvulling en de zware zakken komen direct aan huis.

De oprichters zeggen dezelfde prijs te hanteren als in de dierenspeciaalzaak en leveren volgens eigen zeggen de beste natuurlijke voeding, afgestemd op het profiel van de huisdieren. Daarnaast geven ze suggesties en verzorgingstips en groeien deze mee met de leeftijd van het huisdier. Een pup heeft immers andere voeding nodig dan een hond op leeftijd. Om altijd de juiste kwaliteit te kunnen leveren, werkt de crew van Brokjespiloot.nl samen met een aantal experts en groothandels. Op deze manier probeert men een stukje toegevoegde waarde van de dierenspeciaalzaak over te nemen, op automatische basis.

Brokjespiloot.nl is een initiatief van Harvest adVentures, een onderdeel van Harvest Amsterdam dat investeert in internet start-ups. Het idee speelt naast de toenemende vraag naar natuurlijke diervoeding in op de sterke opkomst van subscription commerce in Amerika. Subscription commerce is de verzamelnaam voor internetabonnementen op allerlei verschillende producten zoals biologische producten, cosmetica of scheermesjes.

Mijn collega’s en ik zien om ons heen steeds vaker dat huisdieren een volwaardig lid van het gezin zijn. We letten beter op onze eigen voeding, maar willen ook het beste voor ons huisdier. We hebben alleen vaak geen zin om op onze vrije zaterdag naar de dierenspeciaalzaak te gaan. Met dit inzicht is het idee van Brokjespiloot geboren; maandelijks bezorgen we de beste voeding, afgestemd op het profiel van jouw hond of kat, zodat je zelf niet hoeft te kiezen uit alle soorten en merken voeding. En voor dezelfde prijs als in de winkel.”, aldus Merlin de Graaf.

Er wordt ook aandacht geschonken aan het goede doel. Met een bestelling wordt er via Dutchypuppy één euro gedoneerd aan het Huayang Dogs Rescue Center van Dutchypuppy in Thailand, een tehuis waar verwaarloosde honden worden opgevangen.

Deel dit bericht:


Comments

3 reacties op Een abonnement op diervoeding, het bestaat

  1. weer eentje erbij die zich niet aan de adviesprijzen houd

  2. Willem van Sluijs. Sluijs Dier en Tuin says:

    Beste Peter
    Een adviesprijs is zoals de naam het al zegt een advies en dus nooit bindend wat overgens niet eens mag.
    Beter zou het zijn om als leverancier te kiezen waar je gaat leveren en zodoende merken exclusief aan winkels over te laten en niet aan webshops te leveren. Maar waar het in dit artikel eigenlijk over gaat is dat een ondernemer een idee uitwerkt en daarmee hoopt te scoren. En we kunnen nu wel gelijk gaan roepen en gillen over een aspect namelijk de prijs maar is het niet beter om eens naar het hele plaatje te kijken en er wat van op te steken. Misschien kun je zelf wat met dit consept want beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. Ik vond zelf het idee wel leuk bedacht.

  3. Jan Dane Dierensuper Sluiskil says:

    Leveranciers kunnen bepalen waar ze leveren , dus deze kunnen kiezen , ofwel exclusief aan de winkels of overal , als een leverancier geduld heeft en zijn merk uitsluitend via de winkel laat verkopen , dan kan deze leverancier een goed bande opbouwen met de winkelketen , en behoeft niet zo bang te zijn voor de internet stunten.
    Maar of ze dit doen , want het is meestal zo , zoveel als mogelijk en liefst zo vlug als mogelijk , het wordt in deze ook een principe keuze , goede principes spreken mij erg aan.
    Als er niet aan de internet winkel wordt geleverd , och dan misschien maar leveren aan de hondenschool , ja dan hebben we weer een afzet kanaal , leuk is dat als er iemand komt die op een hondenschool zit met zijn hond , soms krijg je dan te horen , tjonge je bent veels te duur , heerlijk klinkt dat.
    Als je dan contact opneemt met de betreffenden fabrikant , hoe dat zit met de leveringen aan de hondenschool en of deze gestopt kunnen worden , dan kruipen ze direct in de verdediging , onder het motto , wij hebben leveringsplicht , dat telt van geen meter meer , maar ach ja ze moeten wat zeggen he en ze gaan gewoon door met leveren aan de hondenschool.
    Wij laten hier principes prevaleren , wat elders via internet te goedkoop wordt aangeboden , vliegt er hier uit , niet iedereen kan dit doen dat realiseer ik mij wel , maar zachtjes aan met andere merken werken , is voor ieder te doen.
    En voor de fabrikanten die overal willen liggen zelfs in de supermarkt , hiervoor heb ik de stelregel ingevoerd om tegen klanten te zeggen die om voer vragen wat normaliter via de supermarkt verkocht wordt , n.l. deze , wij zijn geen supermarkt , wij zij een speciaalzaak.
    Fabrikanten die enkel en alleen aan dierenspeciaalzaken willen verkopen , daarvan vind ik dat ze dit hier kenbaar mogen maken , als ze stiekum ook leveren aan hondenscholen en of de jumbo webshop , dan beter niet reageren , dit wordt toch geweten , zo heb ik hier al gemerkt.
    Ik groet u weer , aan de slag nu.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten