Petfood e-commerce groeit snel en bedrijven kunnen profiteren van het hebben van hun eigen platforms.
Dierenverzorging, inclusief voedsel voor huisdieren, is een van de grootste en snelstgroeiende e-commerce-categorieën wereldwijd, die de totale wereldwijde online detailhandelverkoop en -groei overtreft, aldus Jodi Watson, brancheadviseur en vice-voorzitter van True Leaf Pet. Terwijl bijvoorbeeld de algemene e-commerce elk jaar met dubbele cijfers toeneemt, steeg de e-commerce-omzet voor huisdierenverzorging in de Verenigde Staten alleen al in 2018 met 67%.
Watson presenteerde deze en andere gegevens tijdens Petfood Forum Europe 2019 op 13 juni in Keulen, Duitsland. Ze heeft ook informatie en tips gedeeld over waarom en hoe petfoodbedrijven zouden moeten overwegen om hun eigen direct-to-consumer (DTC) e-commerce-activiteiten te starten of uit te breiden.
Bron: www.petfoodindustry.com | foto: unsplash.com
Comments
Nog geen reacties op Direct-to-consumer: groeimogelijkheden voor huisdierenvoeding