De Britse supermarktketen Tesco breidt boodschappendienst uit

14 juni 2011 - 10:06 - 6 reacties

De Britse supermarktketen Tesco breidt boodschappendienst uit

De Britse supermarktketen Tesco begint volgende maand met een brede uitrol van zijn ‚Äėclick & collect‚Äô-boodschappenservice.

Deze boodschappenservice houdt in dat consumenten hun online gekochte artikelen kunnen afhalen bij een drive-through.

De bedoeling van de keten is om voor eind 2011 consumenten in 600 supermarkten de mogelijkheid te geven om de online bestelde boodschappen met de auto op te pikken.

In onze branche experimenteerde keten Dier All-in een aantal jaren geleden reeds met dit concept en ontwikkelde een drive-through voor diervoeding en accessoires.

Bron: distrifood

Deel dit bericht:


Comments

6 reacties op De Britse supermarktketen Tesco breidt boodschappendienst uit

  1. van Heumen says:

    Dit moet zeker op SUPER-actueel.het nieuwsportal voor de supermarkten?

  2. redactie says:

    Dit bericht is geplaatst als mogelijk idee voor ondernemers in onze branche om gebruik te maken van internet als antwoord op internetshops als zooplus. Supermarkten zijn de voornaamste concurrenten van de speciaalzaak, maar er zijn natuurlijk genoeg initiatieven waar een speciaalzaak wellicht iets mee kan.

  3. van Heumen says:

    Ik denk ,persoonlijk , niet dat zoiets opgaat voor onze branche.
    Vind het idee ,om na online te kopen alsnog zelf naar een winkel te gaan, sowieso niet echt geweldig.
    Kan me er dan ook niet echt iets bij voorstellen,gaat het om tijdswinst?
    Is het afhalen op andere tijden,buiten openingstijden? Wat is mis met reguliere winkeltijden? Zijn we allemaal zo druk dat we niet eens normaal iets kunnen gaan halen? Supermarkt hier in de buurt is op zondag open,merken ze op zaterdag..minder klanten(kost uiteindelijk dus gewoon geld)
    Tegenwoordig kun je inmiddels vrijwel overal aangeven wanneer en tussen welke tijden je het bezorgd wilt hebben. Volgens mij slaan we/ze door in het hele internetgebeuren….wanneer springt de bubbel?

    Hoe is het met die All-in drive-through nu dan?

  4. Word wakker meneer van Heumen,Het gebeurt volop in onze branch.Binnen 10 jaar zal 30% van de stenen winkels gaan verdwijnen dat word de bubbel, deels door internet binnenland en buiteland en door fabrikanten die online verkoop rechtreeks naar consumenten toepassen zoals Pet Joy van de doggy bagg. En grootschalige verkooppunten en afhaalservice, maar ja er is nog steeds geen goede branchorganisatie nodig.

  5. Andy's dierensuperSluiskil says:

    Natuurlijk gaan er vele stenen winkels verdwijnen , maar de manier hoe dat gebeurt , wat ik eerder hier gelezen heb , dat via jumbojet internet shop ( jumbopet dus ) goedkoper voer wordt geleverd , ook aan klanten van Pets Place , samen onderdeel van ijsvogelgroep , Pets place winkels kunnen zich dit niet
    veroorloven , want dat komt er geen brood op de plank.
    Zo zie je maar dat de oneerlijke concurentie begint bij je eigen organisatie , in dit geval toch , als ik een Pets Place was liep ik gillend weg , een zeer goed alternatief voor de pets Places is zich aan te sluiten bij Dobey ratail , aansluiten bij Dobey doen er wel meer de laatste tijd.
    Zorgen dan een ander groot genoeg wordt om gezamenlkijk iets te ondernemen , met wie iets ondernemen dat is een ander verhaal , want goede brache organistaie is er niet op dit moment.
    Tegen de internetverkoop moet wel iets ondernomen worden in de zin van welke vestigings papieren hebben zij nodig en aan welke voorwaarden moeten zij voldoen , zodat niet iedereen met lage kosten vanuit huis een internetwinkel kan starten , maar wel degelijk toestemming met vragen aan de gemeente en voldoen aan de voorwaarden die hopenlijk zullen komen.
    Ik lees hier dat een bepaald soort kussens rechtstreeks via deze fabrikant naar de consument gaan , nou ik verkoop deze kussens uit en ik moet ze hier niet meer binnen hebben , zo sinpel kan het zijn.
    Hier is eukanuba en royal canin totaal verleden tijd , alles is eruit , moest een omzetdaling geven op 2 jaar tijd van 25% , de omzetdaling is op 3 jaar tijd 11% , en ik voel mij er prima bij , komen er klanten en dan beginnen ze weer over daar en daar is het goedkoper , zelfs soms word ik voor dief uitgamaakt , als deze mensen wisten wat mijn inkoop is tov hun aankoop via interet meestal , dan zouden ze schrikken maar tenslotte gaan ze voor hun eigen voordeel , dus degene die aanbieding doen via internet als zelfs groothandel en of fabrikant , wat ik al 2 snoepjes noemde voor de prijs van 1 , deze dienen geweerd te worden en verbannen uit de reguliere dierenspeciaalzaak , zaken doen met eerlijke fabrikanten en groothandels , zoniet eruit en collegas doe het dan ook eens , je kan altijd bij Dobey terecht voor goed advies , en je kan zelfs een andy’s dierensuper worden , zelfs ik ben dat , kun je nagaan.
    Dobey is gevestigd in Tiel , binnekort niet meer , dan komen ze in Waardenburg te zitten , want dan wordt het wat drukker , wat collegas erbij van Fauna onder de grote paraplu.
    Even de rest lezen hier en dan hoort u mij later weer.

  6. A Hendrikx says:

    Ik volg deze rubriek al een tijdje en ben het met jullie eens ik heb regelmatig contact gehad met
    Royal Canin met de directie over de afbraakprijzen maar word nooit serieus genomen .
    Zij zijn niet in staat om de paralletel inkoop via Duitsland in te dammen, zodat Zoo plus goedkoop
    kan aanbieden.
    Ik denk dat veel winkeliers wel Royal Canin op de plank hebben voor de vraag maar werken met
    andere merken waar meer wintsmarche valt te behalen.
    Je kunt niet alle merken boycotte die stuntte want dan heb je bijna niets meer op de plank staan.
    Dibevo zal hier nooit over schrijven want die wordt gesponsord door de groothandel.
    Ik denk dat ik veel los gemaakt heb met dit voor mijn eerste stukje geschreven reactie.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten