Crowdfunding campagne interactief platform maakt vliegende start

14 april 2018 - 07:04 - 0 reacties

Crowdfunding campagne interactief platform maakt vliegende start

Nu Max&Luna de ‘puppyfase’ is ontgroeid en het platform een gezonde basis heeft met 50.000 vrienden, is het tijd om verder te groeien. Het doel is om dit jaar 200.000 vrienden met elkaar te verbinden. De community voor honden- en kattenliefhebbers kiest voor een crowdfunding campagne via Symbid om het interactieve platform verder uit te bouwen en specifiekere content, producten en services te bieden aan gebruikers. Het streefbedrag is €250.000,-.

Verschuiving naar online
Jaarlijks wordt in Nederland €750,- per hond/kat uitgegeven aan benodigdheden en services voor huisdieren (bron: Dibevo). De grote verschuiving van verkoop via internet heeft echter nog niet plaatsgevonden, omdat de huidige online aanbieders zich vooral richten op prijs en niet op emotie. Max&Luna onderscheidt zich van andere aanbieders door juist wel die emotie en passie voor huisdieren centraal te stellen. Zo deelt het platform de beste uitlaatgebieden, verzekeringen, producten, verhalen en biedt Max&Luna een oppasservice op postcode.

Groei door crowdfunding
“De beoogde financiering wordt gebruikt voor extra marketingactiviteiten, zoals evenementen en campagnes en voor de bouw van een CRM-systeem om de vriendenprofielen uit te breiden. Zo kunnen baasjes nog gerichter met elkaar communiceren en willen we de band met honden- en kattenliefhebbers versterken”, aldus Stefan van den Berg, co-founder van Max&Luna en voormalig directeur van datingsite Lexa.nl. De campagne is 2 weken geleden gestart en heeft nu al ruim €100.000,- opgebracht.

Van den Berg: “Ik heb zelf een hond en merkte dat honden- en kattenbaasjes veel passie en liefde voor hun huisdier hebben, die vergelijkbaar is met de liefde voor een kind. Bovendien delen deze baasjes graag tips, ervaringen en foto’s via social media. Al deze mogelijkheden hebben we nu samengebracht op één platform.”

Al 50.000 Max&Luna vrienden binnen een jaar
In ruim 2,5 miljoen Nederlandse huishoudens nemen 4,1 miljoen honden en katten een belangrijke plaats in binnen het gezin. Eigenaren van honden en katten hebben niet alleen een hechte band met hun huisdier maar ook met elkaar. Max&Luna is eind 2016 als platform gelanceerd. Het afgelopen jaar hebben al bijna 50.000 baasjes een vriendenprofiel aangemaakt met gegevens over hun huisdier en over zichzelf. Max&Luna biedt als eerste een interactief platform aan waar deze ‘baasjes’ de beste en leukste content en relevante producten voor hun geliefde huisdier kunnen vinden. Bovendien hebben baasjes de mogelijkheid om met elkaar in contact te komen om samen de hond uit te laten of om een oppas te vinden voor hun huisdier wanneer ze zelf op vakantie (of even weg) gaan.

Bron: Max&Luna



Comments

Nog geen reacties op Crowdfunding campagne interactief platform maakt vliegende start

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten