Bol.com speelt in op de behoeften van de consument

20 februari 2013 - 10:02 - 0 reacties

Bol.com speelt in op de behoeften van de consument

Vanwege de crisis moet er veel op de kleintjes gelet worden. Maar naar aanleiding van het huisdierenonderzoek van bol.com door Multiscope blijkt dat het huisdier daaronder niet zal lijden: 4 op de 5 Nederlanders bezuinigt niet op de uitgaven voor hun huisdier. Daarnaast ziet bijna 20% na een werkdag hun huisdier erg graag terug. Daarmee troeven de viervoeters zelfs de kinderen af.

Meer dan de helft van de Nederlanders heeft een huisdier, dit is niet leeftijdsgebonden. Oudere mensen vertroetelen hun huisdier meer dan de jongere mensen. Eén op de acht Nederlanders tussen de 25 en 34 jaar slaapt samen met hun trouwe viervoeter. Ook vertrouwen eigenaren hun huisdier de diepste geheimen toe. Vrouwen doen dit twee keer zo veel als mannen.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat men het huisdier met een extraatje verwent, zoals gezond snoep (wortel, bot) of een extra maaltijd. Een heel klein deel van de huisdieren wordt vertroeteld met een massage. Een groot deel van de Nederlanders (31,1%) besteedt maandelijks tussen de 10 en 25 euro aan verzorging voor het huisdier. Zo een 4% geeft per maand zelfs meer dan 100 euro uit aan zijn huisdier.

Ondanks dat mensen van dieren houden zijn er ook weleens ergernissen. Vaak zijn dit ergernissen zoals het regelen van een oppas en het sjouwen van zakken diervoeding en kattengrit. Bol.com heeft op deze markt ingespeeld door de thuisbezorging van voer en grote producten (krabpalen). Uit het onderzoek is gebleken dat de huisdierenbezitter  allang klaar is om zulke artikelen online te bestellen. Bol.com springt onder andere daarmee in een gat en maakt vooral gebruik van haar bekendheid en betrouwbaarheid.

Dat neemt niet weg dat zij alle voordelen heeft. Veel toegevoegde waarde zit in de locale ondernemer en die zal er voor moeten zorgen, dat de locale consument bij hem/haar komt kopen op de manier zoals hij/zij dat het liefst zou willen. Of dat nu in de winkel is, achter de PC of onderweg op de mobiel.

Bron: Nieuwsbank, Customertalk

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Bol.com speelt in op de behoeften van de consument

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten