571 miljoen omzet voor Zooplus

3 februari 2015 - 09:02 - 3 reacties

571 miljoen omzet voor Zooplus

Het aandeel Europese beleggers in e-commercebedrijven is het afgelopen jaar verdubbeld bij dierenspeciaalzaak Zooplus.

Afgelopen jaar heeft Zooplus steeds meer nieuwe klanten en bestaande klanten die blijven terugkeren. De verkoop steeg dit jaar tot 571 miljoen euro, een percentage van 34%. Dit is 74 miljoen euro meer dan verwacht (PDF). Het nettoresultaat is voorlopig niet te lezen. Voor beleggers maakt dit niet uit, want de aandelen zijn gestegen van 45 euro tot nu 80 euro.

Bron: Emerce



Comments

3 reacties op 571 miljoen omzet voor Zooplus

  1. Peter Vermeulen says:

    Heel vervelend voor ons detaillisten. Aan de andere kant ook razend knap dat ze in redelijk korte tijd tot deze omzet groottes zijn gekomen. Natuurlijk heeft een webshop waar veel geld achter zit een compleet ander verdienmodel dan de gemiddelde dierenspeciaalzaak, maar dan nog moet je het wel even doen. Zij geven invulling aan de latente behoefte die blijkbaar bij vele consumenten aanwezig is en dat doen ze gewoon goed. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is of zij enige concurrentie ervaren van Zoofast ? Of is het merk Zooplus zo sterk dat ze daar weinig tot niets van merken ? Met een stijging van 34% is dat laatste haast aannemelijker.

  2. Jacques Veenstra says:

    Zeker heel vervelend voor de detaillisten. Hieruit blijkt alweer wat internet verkoop allemaal kapot maakt.
    Het is natuurlijk niet verwonderlijk, hoe men de omzet stijging heeft bereikt, als je eens kijkt hoe men en tegenwelke prijs men het weg zet. In vele gevallen is dit nog goedkoper dan dat de dierenspeciaalzaak het product in kan kopen. Feitelijk moesten wij ons schamen dat wij bij zo’n bedrijf kopen. Het gaat in Nederland al zo goed met de economie en door bij dit soort bedrijven te kopen zorgen wij er met z’n allen voor, dat wij nog lang niet op de goede weg terug zijn. Leve de detaillist is mijn motto.

  3. Rene van der velden says:

    Hieruit blijkt alweer wat internet verkoop kapot maakt.
    Prijs,internet,winkel dat zijn vaak de woorden in een zin,vergeten wordt dan,de leverancier die het mogelijk maakt op internet.
    20 jaar geleden was het leveren aan een tuincentrum nog bijna een doodzonde,nu maakt het niet uit schuurtje, woning,markt,ze staan in de rij om te leveren met meer korting dan hun collega leverancier.
    Laten we eens beginnen met 10% extra showroom korting,want voor veel producten zijn we dat geworden.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten