De kwaliteit van het online winkelen laat te wensen over. Dit blijkt uit de studie ICT Barometer van Ernst & Young over online winkelen. De Barometer wordt jaarlijks gehouden onder 600 Nederlandse directeuren, managers en professionals uit het bedrijfsleven.
Zes op de tien respondenten koopt maandelijks een product online, 11% zelfs wekelijks. Van de ondervraagden krijgt vervolgens 40% te maken met fouten. In 2008 was dat nog 38%. De drie grootste ergernissen: hoge verzendkosten, tijdstip van afleveren en het niet op voorraad zijn van het product. De studie wijst ook op een veranderd koopgedrag: reizen worden niet meer het meest online verkocht. Gaf in 2008 74% van de respondenten aan reizen online te boeken, in 2009 was dat 68%. De productgroep die nu op de eerste plaats staat is home entertainmentproducten zoals boeken, muziek, cd`s en dvd`s: 73% van de respondenten koopt deze zaken online. Ook het aandeel shopping goods, zoals kleding en schoenen, steeg: van 35% in 2008 naar 47% in 2009.
Het vertrouwen in betalen bij online winkels is sterk afgenomen ten opzichte van 2008: met bijna 20%. Opmerkelijk is dat het vertrouwen per online winkel sterk wisselt. Winkels met een keurmerk genieten meer vertrouwen.
Bron: Retail Actueel
Comments
Nog geen reacties op Kwaliteit online winkelen neemt af