Het belang van service naar de klanten wordt nog altijd enorm onderschat door winkelier. De ondernemers overschatten juist het belang van de prijs. Er vindt onvoldoende verdieping plaats in de klant, waardoor er handel wordt misgelopen.
ABN Amro schrijft dit in haar detailhandelrapport ‘Ken uw klant’, dat eerder verscheen. Zo worden klanten in een kwart van alle gevallen niet begroet wanneer zij een winkel binnenlopen, wordt twintig procent van alle klachten niet goed afgehandeld en zijn producten te vaak niet op voorraad.
Winkeliers zouden zich veel meer moeten richten op deskundig personeel, het creëren van een prettige sfeer, een goed assortiment en een toereikende voorraad, aldus retailexpert Michel Koster van ABN Amro. “Klanten die misgrijpen kloppen makkelijk aan bij een andere winkel”, stelt Koster. Zeker nu (online) recensies steeds belangrijker worden, is goede service volgens de retailkenner van enorm belang.
Het rapport is hier te downloaden.
Bron: Algemeen Dagblad, RetailNews
ABN AMRO zal het wel weten die hebben we net met elkaar moeten redden gaan ze dat ook met ons doen als we mis management plegen ??