In Amerika zijn dierenproducten op natuurlijke en milieuvriendelijke basis tegenwoordig erg gewild. Onderzoek door het Amerikaans bedrijf Rockville heeft uitgewezen dat in 2013 de omzet met nog eens 32% zal stijgen.
Grote retailers, zoals PetSmart en Walmart en diervoederfabrikanten zoals Nestlé Purina zullen op deze trend inspelen. Producenten voor hondenshampoos doen dat bijvoorbeeld door shampoos op natuurlijke en milieuvriendelijke basis te produceren. Uit het onderzoek is gebleken dat de consument milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal erg belangrijk vindt.
De omzet in de US in 2012 op het gebied van natuurlijk producten tot nu toe 4,1 biljoen dollar. Dit is een groei van 17% over de periode 2008-2012.
Niet alleen in de Amerikaanse dierensector wordt er gekozen voor natuurlijke producten, ook in de levensmiddelensector wordt hier steeds meer rekening mee gehouden.
Bron: About.com Petshops
Comments
Nog geen reacties op Opmars in natuurlijke en milieuvriendelijke dierenproducten voor Amerikaanse bedrijven