Inmiddels is bekend geworden dat de naam Discus naar Mol Diervoeding en de groep Discus-leden zal gaan. Gisteren, 18 oktober berichtten wij nog dat het onduidelijk was aan wie de naam Discus verkocht zou worden, omdat er wellicht meerdere partijen geinteresseerd zouden zijn.
Uit een interne mail van Discus naar de Discus-leden van vandaag blijkt echter dat Mol Diervoeding en de grote groep Discus leden de naam (terug) hebben verworven.
Goed nieuws voor deze winkeliers en natuurlijk Mol Diervoeding die hierdoor een grote groep winkeliers aan zich weet te binden. Of ook de voormalige eigen merken, zoals FPG straks via Mol verkrijgbaar zijn, blijft nog even onduidelijk.
Voor de Discus en Mol is dit een prima bericht. Zo kunnen de leden van de discus – zonder forse investeringen in een nieuwe naam en huisstijl – doorgaan met hun bedrijf. Het gevaar zit er in dat een nauwe samenwerking tussen een samenwerkingsverband en een leverancier ten koste gaat van de overige klanten. Daar zal men voor moeten waken. Zo lang Mol iedere klant dezelfde behandeling geeft is het prima.
alleen wel jammer dat de voormalige leden hun eigen geld niet terug krijgen,en er wel geld blijkt te zijn om de naam discus te kopen.