AVEVE zet een nieuwe stap in haar evolutie naar jarenlang āTuin, Dier, Bakplezierā en krijgen de winkels een volledige make-over. Hierbij staan klantbeleving, vernieuwing en kwaliteit centraal. Onder de noemer āHier groeit plezierā krijgen niet alleen de winkel, maar ook het aanbod een update.
AVEVE wil hiermee een nieuw en breder publiek aanspreken. De AVEVE-winkel in Mechelen (B) – pilotwinkel van dit project ā werd als eerste in een nieuw jasje gestoken en opende afgelopen maart haar deuren. Komende 4 jaar gaan er nog meer winkels een make-over krijgen.
“Afgelopen jaren bestond de AVEVE groep uit 250 winkels, goed voor 210.000 mĀ² winkelplezier. Nog steeds groeit het aantal winkels en om een nieuw en breder publiek aan te trekken en om de winkels klaar te maken voor de toekomst, is er een groeitraject uitgetekendā,Ā aldus Erik Haegeman, directeur Retail bij Arvesta.
“Alles draait rond service, assortiment en beleving in het nieuwe concept. De AVEVE-klanten, waaronder 1 miljoen trouwe My AVEVE-klanten, ervaren de service al als uitstekend en dat moet ook zo blijven. Wat betreft beleving en assortiment zijn er wel nog stappen te zetten”, aldus Haegeman.āWe willen voor onze klanten quality-time creĆ«ren. Het gaat erom om met zin en plezier aan de slag te gaan, de verbondenheid met de natuur en het samen genieten van het eindresultaat met familie en vrienden. In deze optiek herbekeek AVEVE samen met het ‘Retail Design Agency Mojo’ het concept van de winkels om de inrichting ervan nieuwe ‘looks & feeling’ te geven. Ook wordt het assortiment onder handen genomen, met de focus op meer specialisatie en nog betere totaaloplossingen voor de klant.ā
“Ook maken we een omslag van product- georiĆ«nteerd naar oplossingsgericht. HierbijĀ leggen we de focus op oplossingen voor: ‘zalig tuinieren’, ‘Tijd met je dier’ en ‘lekker lokaal’. Daarom hebben we het aanbod hierop toegespitst en tegelijkertijd versterkt om de klanten complete oplossingen aan te bieden. Het voedingsaanbod wordt verder uitgebreid gaat meer worden dan alleen thuisbakken. Door te werken met een korte keten ondersteunen we lokale producenten en kunnen we seizoensgebonden, verse en eerlijke groenten en fruit maar ook zuivelproducten aanbieden, recht van de boer. Daarnaast komen er onder de noemer āLekker Lokaalā heel wat lekkere nieuwe producten bij.”
Bron: Pet & Garden Pro
Comments
Nog geen reacties op Aveve krijgt volledige make-over