Betaalorganisatie Currence en de verwerker van elektronische betalingen Equens meldden dat er in veel winkels in Nederland niet of nauwelijks betaald kon worden met de pinpas afgelopen woensdag.
De oorzaak van de storing was een technisch mankement, waardoor betaalautomaten er na iedere tiende transactie mee ophielden. De storing begon woensdagmorgen bij circa 500 apparaten en breidde zich steeds verder uit.
Deze storing was de derde in twee maanden tijd. Voor Detailhandel Nederland is daarmee de maat daarmee ruimschoots vol. ”Dit is nu de zoveelste keer”, verzucht een woordvoerder van de brancheorganisatie. ”De storing van vandaag toont andermaal aan hoe afhankelijk het pinsysteem in Nederland is.”
Onder de reacties op de pinstoring, is te lezen dat klanten van andere partijen dan Equens geen last hebben gehad, ook niet bij eerdere storingen. Daarmee hoeft Equens niet altijd de boosdoener te zijn, ook het netwerk (bijvoorbeeld van KPN) kan het probleem zijn.
Comments
Nog geen reacties op Wederom pinstoring bij veel Nederlandse winkels