Uit recent onderzoek is gebleken dat ruim een derde van de Nederlanders (36 procent) zijn keuze voor een webshop laat afhangen van duurzaamheid. Daarnaast bestelt 84 procent van de consumenten bewust om geen producten retour te hoeven zenden.
Deze gegevens komen uit de Thuiswinkel Duurzaamheid Monitor. Duurzamere bezorging blijkt het belangrijkste te zijn voor de consument. Er wordt in 68 procent van de gevallen gekozen voor een duurzame verzendoptie en 36 procent is zelfs bereid om daar meer voor te betalen. Veel retailers zijn momenteel bezig om hun productaanbod te verduurzamen, maar de consument vindt een duurzame verpakking eigenlijk belangrijker dan het duurzaam zijn van het product zelf.
Een meerderheid van de Nederlanders geeft aan dat ze het belangrijk vinden om te duurzaam te e-shoppen, maar weet nog niet goed hoe.
Ook in de huisdierenbranch is verduurzaming van o.a. de webshops een belangrijk item. Op Interzoo 2022 stond het thema ‘duurzaamheid’ zelfs centraal. Het werd daar zeer duidelijk dat onder exposanten en bezoekers de mening heerst dat duurzame ontwikkeling in onze branche de komende jaren belangrijker en belangrijker wordt. Nederlanders verwachten meer en meer van retailers actie op het gebied van verduurzaming. Zo dus ook op het gebied van hun webshops, zowel op gebied van levering als verpakking.
Bron: retailtrends.nl afbeelding ter illustratie
Comments
Nog geen reacties op Webshopkeuze wordt voor 36 procent bepaald door duurzaamheid