Op 700 locaties in Nederland en België gaat Albert Heijn in de komende acht weken afhaalpunten installeren voor bol.com. Hier kunnen consumenten hun online bol.com-bestellingen een dag later afhalen bij een Albert Heijn winkel.
Komende maanden trekken AH en bol.com gezamenlijk op in de marketing van hun diensten. De eerste zal grote invloed hebben op het Nederlandse e-commerce landschap. De digitale wereld van verkopen zal verbonden worden aan de fysieke, dagelijkse praktijk van het boodschappen doen.
Afgelopen twee jaar deden bol.com en AH ervaring op met ‘cross channel retailing’ in 59 AH-vestigingen. Uit dit onderzoek is gebleken dat vijf procent van de internetbestellingen in de AH-winkels worden afgehaald.
Bestellingen bij bol.com worden op werkdagen uitgeleverd bij de afhaalbalies van de supermarkt. Orders voor elf uur ’s avonds, zijn vanaf drie uur ’s middags af te halen. Pakketjes blijven maximaal twee weken beschikbaar in de betreffende winkel.
Bron: Emerce
ik stel voor dat we als branche allemaal bij het zelfde filiaal 1 zak voer van 15kg bestellen en uiteraard op dezelfde dag ……….die laten we dan keurig twee weken liggen. Volgens mij heeft albert heijn dan zo’n 2000 zakken 2 weken op voorraad en daarmee een logistiek probleem ! zo pak je dat aan ! En als we de benzineprijs omlaag willen krijgen moeten we gewoon met z’n allen 1 dag 1 leverancier boycotten ( dus niet niet tanken , maar er 1 buitensluiten )………….bedenk zelf maar wat de reaktie zal zijn !
Beste Hans,
De toekomst hou je niet tegen. Hoe je het ook wend of keert, Ahold blijft niet op zijn lauweren rusten, of jij dat nu leuk vindt of niet. Daarom verbaasd deze reactie ( welke enkel getuigd van angst ) me dan ook ten zeerste. Dit bedrijf heeft het blijkbaar beter voor elkaar dan jij, dus dan maar sabotage plegen ? Een enorm zwaktebod is het, niet meer niet minder. Gezien je aantal berichten steek je nog lang niet al je tijd in je eigen winkel. Wellicht een idee om eens minder naar een ander te kijken en meer naar je eigen winkel. Op anderen heb je tenslotte geen invloed ( op je sabotage idee na ), op jezelf en eigen winkel wél. En nee, ik ben niet van Ahold, maar heb wel een broertje dood aan ”ondernemers” die voorop lopen met klagen over alles en iedereen, maar zelf de boel niet op orde hebben. Stop met klagen en wordt wakker. En als je de strijd niet meer aankunt of aan wil gaan, doe iedereen een plezier en gooi de handdoek in de ring.
Groet, Peter
Ben het volledig eens met Peter, Dhr Senft heeft op werkelijk alles kritiek , ik heb het idee dat hij een beetje veel gefrustreerd is, iets positiefs van Dhr Senft heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Groeten Martin
positieve berichten mijnerzijds genoeg hoor beste collega’s ……….zoek maar eens terug. Frustratie , absoluut ! Toekomst niet tegen kunnen houden is 1,de toekomst beinvloeden is een ander, dus gedeeltelijk mee eens ( maar dat wordt een hele brede discussie , dus hier maar even niet doen.) Tijd zat om hier reakties te doen heeft echter niets te maken met beperkte inspanningen in mijn winkels hoor , is meer een kwestie van goed organiseren.
Vriendelijke groet
als de martin de vos van bovenstaand artikel de martin is van martin’s dierenwinkel in Middelburg dan verbaasd me zijn reaktie wel enigzins. Ik ken hem namelijk als een ondernemer die zelf ook behoorlijk kritiek kan uiten………..