Ongeveer tweederde van de Nederlandse bevolking geeft toe een ‘showroomconsument’ te zijn. Een ‘showroomconsument’ test de producten in de winkel en koopt ze dan via het internet. Dit is gebleken uit de nieuwste editie van het jaarlijkse Mobile Life-onderzoek van TNS onder 38.000 mensen uit 43 landen.
Martin Warmelink (Client Service Director bij TNS NIPO) verteld: âIn plaats van de smartphone als een bedreiging te zien, moeten merken en retailers inzien dat deze technologie juist de meest directe en persoonlijke manier is om met consumenten te communiceren en ervoor te zorgen dat ze hun winkel niet met lege handen verlatenâ.
Volgens Warmelink kan dit door middel van het aanbieden van mobiele coupons of persoonlijke hulp via de smartphone. Ongeveer 25% van de gebruikers van een smartphone ontvangt tijdens het winkelen graag digitale coupons. EĂ©n op de tien van de smartphonebezitters heeft interesse in een ‘virtuele verkoopassistent’.
Belangrijke pijlers voor ‘showrooming’ zijn: zekerheid over de prijs en de geschiktheid van een product. Zo een veertien procent van de ondervraagden vergelijkt prijzen bij andere retailers, twaalf procent leest online recensies in de winkel en zeven procent bezoekt social media om een beslissing te maken over de aankoop.
Warmelink: âVoor merken en retailers is het belangrijk manieren te vinden om het kopen in de winkel weer de makkelijkste optie te maken. Alles wat de consument tijd, geld en onzekerheid bespaart, zal ervoor zorgen dat juist een klant in die winkel koopt. Door een goed inzicht te krijgen in hoe consumenten hun mobiele telefoon in de winkel gebruiken, kunnen merken en retailers het eigen aanbod verbeteren.â
Bron: Adformatie
Comments
Nog geen reacties op Verkoop bevorderen door smartphone