Afgelopen zondag werd een aflevering uitgezonden van De Succesfactor, waarin Vitakraft een rol speelde. Directeur Wim Kieftenbeld wordt daarin geïnterviewd door presentator Bert Kuizenga, waarbij hij ingaat op de dierenbranche in het algemeen en de rol die Vitakraft daarin speelt in het bijzonder.
In het interview van een paar minuten wordt gevraagd naar het succes van Vitakraft. Er komen een aantal onderwerpen aan de orde, zoals het afstemmen van de voeding op het (oorspronkelijke) leefomgeving van het huisdier, de Duitse herkomst van het bedrijf en de verkrijgbaarheid van het assortiment in de supermarkt en middels een stukje specialisatie in de dierenspeciaalzaken.
Nieuwe producten op de markt brengen die kwalitatief goed zijn voor de gezondheid voor het dier, de humanisering van het huisdier, grotere winkels en de online oriënterende consument worden als trends aangehaald.
Volgens Vitakraft ligt hun succes onder andere in het feit dat ze rasspecifieke diervoeders maken en de innovatiekracht door continu met nieuwe artikelen te komen. Als tips voor jong ondernemers noemt Wim Kieftenbeld het goed kijken naar waar je goed in bent. Ken je kwaliteiten, wat doe je wel en wat doe je vooral niet en blijf kritisch kijken naar je product, blijf vernieuwen.
Het fragment uit de aflevering staat online en is hieronder te zien. De hele aflevering zien of meer weten over De Succesfactor, klik dan hier. Er zitten goede stukjes tussen van andere ondernemers uit Nederland, waar andere ondernemers nog iets van kunnen leren.
Comments
Nog geen reacties op TV programma De Succesfactor besteedt aandacht aan de dierenbranche