Tuinsegment sterk vertegenwoordigd op DIY, Pro & Garden 2019

25 september 2019 - 11:09 - 0 reacties

Tuinsegment sterk vertegenwoordigd op DIY, Pro & Garden 2019

Van zondag 29 september tot en met dinsdag 1 oktober 2019 kunnen doe-het-zelfzaken, tuincentra, decoratiezaken, bouwmaterialenhandels en ijzerwarenzaken in Kortrijk Xpo terecht voor de 34ste editie van DIY, Pro & Garden. Met ruim 150 exposanten geeft DIY, Pro & Garden perfect het productaanbod in een doe-het-zelf zaak, vakhandel of tuincentrum weer: A-merken worden gecombineerd met een groot aantal nieuwkomers, wat leidt tot een verfrissend en vernieuwend assortiment.
Voor tuincentra blijft een bezoek aan DIY, Pro & Garden een must-do. Ook tijdens deze editie krijgt de tuinprofessional een breed assortiment voorgeschoteld.
“Tuinartikelen blijven eveneens een significant segment op het event, hun marktaandeel bedraagt ongeveer 22%. Momenteel tellen we ruim 40 standhouders die tuingerelateerde producten of diensten aanbieden. Dat zijn er nu al meer dan tijdens de vorige editie. Op de huidige exposantenlijst vinden we heel wat vaste deelnemers terug, zoals BSI, Gardena, AVR Tools, Compo en Polet Quality Products. Maar daarnaast tellen we diverse nieuwkomers of firma’s die na een afwezigheid van één of meerdere edities opnieuw op DIY, PRO & Garden zullen staan. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan DCM (De Ceuster Meststoffen), Gallagher, MTD Products en Sanac”, stipt Pieter Desmet aan.

Tijdens de komende editie mag DIY, Pro & Garden ook twee landenpaviljoens verwelkomen. Enerzijds is er een Frans paviljoen dat wordt gehost door Inoha, de Franse doe-het-zelffederatie. Anderzijds is er ook een Italiaans paviljoen op de beursvloer terug te vinden. Dat laatste wordt opgezet door Buyer Point. Beide paviljoenen tellen een tiental deelnemers.

Net als tijdens de vorige editie nodigt DIY, Pro & Garden niet enkel de aankoopverantwoordelijken uit: ook winkelmanagers, rayonverantwoordelijken en dergelijke zijn welkom op het event.
“We hebben toen een concept bedacht waarbij we de ketens voorstelden om hun winkelmanagermeetings bij ons te organiseren, gekoppeld aan een beursbezoek. Dit initiatief bleek succesvol. Brico Franchising Partners, Gamma en Hubo bevestigden al dat ze ook deze keer hun meeting bij ons laten plaatsvinden. Bovendien besloten de aankoopgroeperingen Asamco, Groco en Procoop in dit verhaal mee te gaan. Verder belegt de raad van bestuur van Meno Group ook een vergadering op DIY, Pro & Garden. Dankzij dit initiatief brengen we niet enkel meer bezoekers en koopkracht, maar ook ‘selling out’ naar de beurs. Veel exposanten plaatsen de schappresentaties uit de winkel eveneens op hun beursstand, waardoor de bezoeker een duidelijk beeld krijgt van hoe ze de producten het best voorstellen op het winkelpunt”, onderstreept Pieter Desmet.

Het randprogramma van DIY, Pro & Garden kreeg voor de komende editie een grondige make-over.
“In de eerste plaats verdwijnt de innovatiewedstrijd ‘Stars in the Box’. Hiervoor konden standhouders op de beurs een nieuwigheid insturen. Uit die inzendingen selecteerde een professionele jury dan een aantal artikelen, die in een aparte zone op de beursvloer werden voorgesteld. Vervolgens konden de bezoekers in een aantal categorieën stemmen op het product/de dienst van hun voorkeur. Het concept bewees gedurende enkele edities zijn meerwaarde, maar had twee grote minpunten. Enerzijds werd deze wedstrijd slechts om de twee jaar georganiseerd, waardoor er veel innovaties uit de boot vielen. Anderzijds kwamen enkel nieuwe producten/diensten van onze exposanten in aanmerking voor ‘Stars in the Box’. Dit alles zorgde ervoor dat dit initiatief onvoldoende representatief was voor de sterke innovatiedrang die in de volledige tuin-, dhz- en ijzerwarenbranche aanwezig is. Dit jaar is er ook geen Netwerkhappening meer. Die vond traditioneel op maandagavond na de beurs plaats en werd georganiseerd in samenwerking met sectorfederaties Febin en Comeos. Om de bezoekers en de exposanten toch een mogelijkheid te bieden om met elkaar te netwerken, richten we op maandagavond een netwerkdrink in op de beursvloer. Wat wel behouden blijft, is de gratis catering op de beursvloer (’s ochtends ontbijtkoeken, gebak in de namiddag en continu warme en koude dranken) en onze gezellige netwerklounges, waar de bezoeker rustig kan praten met collega’s uit de branche”, vertelt Pieter Desmet.

DIY, Pro & Garden in het kort
Wanneer: Van 29 september tot en met 1 oktober 2019
Waar: Kortrijk Xpo, Doorniksesteenweg 216 in Kortrijk
Toegang: Enkel voor professionals. Gratis registratie is mogelijk via de website.
Openingsuren: Op zondag van 10 tot 17 uur, op maandag en dinsdag van 9 tot 18 uur.
Website: Voor meer informatie of een gratis bezoekersregistratie kunt u terecht op www.diy-pro-garden.be.

Deel dit bericht:

Bron: petsandgardenpro.be | foto: Kortrijk Xpo



Comments

Nog geen reacties op Tuinsegment sterk vertegenwoordigd op DIY, Pro & Garden 2019

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten