Stichting ZorgDier Nederland heeft deze week bekend gemaakt dat zij voor onbepaalde tijd een hoofdsponsorovereenkomst is aangegaan met Prins Petfoods. Daarnaast heeft de stichting vanaf heden een samenwerkingsverband met Dobey retail en Faunaland Franchising. De samenwerkingen zijn een logische stap in de ontwikkeling van de partijen.
DSZ Actueel berichtte al eerder over Stichting ZorgDier Nederland, een onafhankelijke kennis- en projectorganisatie, die vrijwilligers met hun eigen huisdier werft, opleidt en inzet voor mensen die zorg nodig hebben. Het doel van Stichting ZorgDier is zoveel mogelijk mensen in Nederland (jong en oud) toegang te geven tot deze dierbare vorm van huisdiercontact in de zorg. Dit verhoogt de levenskwaliteit van mensen met een psychische of lichamelijke ziekte of beperking.
“Verantwoord ondernemen en hart hebben voor goede zaken betekent ook iets terugdoen voor de maatschappij.” geeft Wil Mulders, directeur van Prins Petfoods aan. “Wij als Prins staan geheel achter Stichting ZorgDier en haar manier van werken. Na het eerste contact is de samenwerking dan ook snel tot stand gekomen door dezelfde passie en gedrevenheid voor het welzijn van mens en dier. Stichting ZorgDier wordt draaiende gehouden door zeer gedreven vrijwilligers. Prins wil op deze manier een steentje bijdragen aan het fantastische werk dat wordt verricht”.
Ook de ketens Faunaland Franchising en Dobey retail, welke gezamenlijk ruim 160 dierenspeciaalzaken in Nederland hebben, zijn de samenwerking met Stichting ZorgDier aangegaan. “Wij zullen de zorgaanvragen van Stichting ZorgDier koppelen aan onze winkels in de betreffende regio om de vrijwilligers te ondersteunen in hun goede werk”, aldus Gertjan Willems, directeur Dobey retail en René Bestevaar, directeur Faunaland Franchising. “Wij zullen ons via diverse kanalen, van online tot op winkelniveau, inzetten om enerzijds de naamsbekendheid van Stichting ZorgDier te vergroten, maar anderzijds ook om meer sponsoren en donateurs te werven. Wij dragen Stichting ZorgDier graag een warm hart toe.”
ZorgDier is een door passie gedreven organisatie die zorg en dieren samenbrengt. “Omdat het aantal aanvragen van zorgvragers snel toeneemt, is de steun van bedrijven die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid willen aanbieden onmisbaar”, geeft voorzitter van Stichting ZorgDier Nederland Jan van Summeren aan. “Gepassioneerde bedrijven, zoals Prins Petfoods, Dobey retail en Faunaland Franchising, die niet slechts winst maken als uitgangspunt hebben maar vooral de relatie met hun klant voorop stellen, zijn de juiste partners om onze doelen te helpen realiseren. Deze nieuwe partners zijn tevens kwartiermakers voor een nieuw op te zetten club van 100 sponsors van Stichting ZorgDier”.
Van Summeren staat zeer positief ten opzichte van deze nieuwe ontwikkelingen. “Deze samenwerkingsverbanden bieden onze stichting nieuwe mogelijkheden, waar we uiteraard heel blij mee zijn. Zo kunnen we veel meer kwetsbare mensen in Nederland helpen door de helende zorg van dieren, daar draait het immers om!”
Comments
Nog geen reacties op Stichting ZorgDier Nederland heeft nieuwe hoofdsponsor