SMS wordt nog niet veel ingezet

18 maart 2010 - 07:03 - 0 reacties

SMS wordt nog niet veel ingezet

Winkeliers lijken nog niet warm te lopen voor de mogelijkheden die sms hen te bieden heeft. Een kwart van de detaillisten legt mobiele nummers van klanten vast, en slechts drie procent van hen verstuurt sms-berichten naar zijn klanten. Dat blijkt uit de jaarlijks Monitor ICT van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD).

E-mailnieuwsbrieven worden door dertien procent van de ondernemers verstuurd, terwijl dertig procent e-mailadressen van klanten in zijn bestand heeft zitten. Hier valt dus nog veel te winnen, concludeert het HBD. “Want waarom geen sms-bericht of e-nieuwsbrief versturen om vaste klanten te wijzen op uitverkoop, sms-en om de klant te vertellen dat de gerepareerde televisie gereed is of per e-mail laten weten dat een besteld boek binnen is?”

De Nederlandse consument lijkt daar volgens het HBD klaar voor te zijn, ‘want van jong tot oud beschikken we over mobiele telefoons en e-mailadressen en we sms-en en e-mailen heel wat af. Nu de detaillisten nog’.

Bron: RetailActueel

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op SMS wordt nog niet veel ingezet

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten