Europese winkelstraten die in 2020 zijn bevolkt met onbemande winkels die 24 uur per dag open zijn. Het lijkt een onvoorstelbaar scenario. Echter door de RFID techniek zou dit zomaar kunnen.
Jones Lang LaSalle schrijft hierover in deel zes van Retail 2020: ‘Easy Shopping’: The Impact on Retailers. Dit op 28 mei gelanceerde rapport, kijkt naar het snel veranderende wereldwijde winkellandschap de komende tien jaar.
Naast de veranderende betaalmarkt besteedt het rapport ook aandacht aan de vooruitgang in logistiek. De verwerking van online aankopen zal een enorme ontwikkeling doormaken. Bestellingen thuis laten bezorgen wordt goedkoper en sneller, met name in stedelijke gebieden, waar een bestelling vaak al na twee uur zal worden afgeleverd. Ook zal de flexibiliteit bij de bezorging groter worden. Consumenten kunnen aangeven op welk tijdstip en waar de bezorging hem het beste uitkomt. Tegelijkertijd ontstaat er een explosie van alternatieve leveringsmogelijkheden, van drive-ins tot lokale gecentraliseerde afhaalpunten, zoals benzinestations, stomerijen en speciaal daarvoor ingerichte faciliteiten.
“Het leven van de consument makkelijker maken gaat niet hand in hand met een makkelijker leven voor de winkelier. Hoewel het automatiseren van kassabetalingen kosten en managementuitdagingen vermindert, hangt aan andere ontwikkelingen een prijskaartje voor winkeliers.” zegt Richard Dallinga, directeur retail bij Jones Lang LaSalle Nederland.
Bron: Retailnews
Comments
Nog geen reacties op RFID zorgt voor ander toekomstbeeld winkelgebied