Regels voor webwinkeliers

20 maart 2013 - 06:03 - 0 reacties

Regels voor webwinkeliers

Door de toename van webshops en de verkopen daarvan, stijgt ook het aantal klachten van consumenten over aankopen via internet. Er zijn zelfs speciale regels over aankopen via het web om consumenten te beschermen.

Niet veel webwinkeliers zijn hiervan op de hoogte. Vaak hebben consumenten hier nadeel van, zoals bijvoorbeeld de bedenktermijn of de bereikbaarheid van de winkelier.

Het is verplicht om informatie over bereikbaarheid, bedenktijd en verzendkosten, op een duidelijke plek op de website te vermelden. Het vermelden van de informatie in de algemene voorwaarden is niet genoeg. Wanneer dit niet gedaan wordt, kan een boete een gevolg zijn.

Op de website van de Consumentenautoriteit staan alle regels vermeld.

Er staat ook een voorbeeld-webshop en een checklist vermeld.

Bron: Consumentenautoriteit

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op Regels voor webwinkeliers

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten