Ook de petfoodindustrie is helaas niet immuun voor de wereldwijde crisis. Tijdens de meest recente Interzoo-editie in Neurenberg werd dit ook weer duidelijk. Veelbesproken onderwerpen op de beursvloer waren de stijgende grondstofprijzen, productietekorten en het ontbreken van zeecontainers. De productietekorten in petfood vormen een grote belemmering voor uitbreidingsplannen van de op export gerichte merken.
Door bovenstaande zaken gaan steeds meer Europese bedrijven hun werkveld verruimen en richten o.a. hun blik op Thailand. Het land wat bekend staat om zijn petfoodindustrie. Het land heeft een langdurige productiekennis, internationale kwaliteitsnormen en de ruime beschikbaarheid van grondstoffen. Dit zijn aan aantal redenen waarom Thailand zich in de afgelopen jaren heeft kunnen ontwikkelen tot de 4e grootste exporteur van huisdiervoer ter wereld!
Andrea Terrile, Export Sales Manager bij Almo Nature Benefit in Italië, stelt met betrekking tot de inkoop uit Thailand: “Europese merken voor huisdiervoeding hebben steeds vaker te maken met beperkte productiecapaciteiten. Thailand biedt met zijn talrijke fabrikanten hoogwaardige inkoopalternatieven. Ik werk al vele jaren met in Thailand gevestigde dierenvoedingfabrieken en heb alleen maar goede ervaringen opgedaan.”
De grootste vraag naar private label petfood uit Thailand kwam in 2020 van bedrijven in de Verenigde Staten (totale waarde van 1,6 miljard USD), gevolgd door Japan ( 463 miljoen USD), Italië (290 miljoen USD) en Australië (106 miljoen USD).
Geïnteresseerd om de nieuwe inkoopmogelijkheden uit Thailand te verkennen? Een gelegenheid hiervoor is er op de Pet Fair South East Asia, die wordt georganiseerd van 26-28 oktober 2022 in Bangkok, Thailand.
Bron: Petfood Magazine
Comments
Nog geen reacties op Petfoodindustrie niet immuun voor crisis