Voederfabrikant Procter & Gamble zal begin januari 2013 een nieuw verkoop- en distributie concept introduceren voor de merken Iams en Eukanuba in Duitsland. Procter & Gamble zal de verantwoordelijkheid voor de bestelling, verzending, facturering en key-account management op zich nemen.
Accountmanagers werken op strategisch niveau met één of enkele (top)klanten waar zij een nauwe relatie mee opbouwen en aan de hand van hun marktkennis een meerwaarde voor het bedrijf proberen te creëren. Een accountmanager doet dit voor een zeer uitgebreide portfolio van klanten.
De huidige Duitse distributeur, Nash & Nunki gaat P&G ondersteunen bij het nieuwe verkoop- en distributieconcept. Daarnaast zullen zij verantwoordelijk zijn voor de service richting de retailers in de gezelschapsdierenbranche.
“De nieuwe structuur maakt het mogelijk dichter bij de klanten te gaan staan, zij zullen Procter & Gamble in staat stellen sneller te reageren op trends in de markt. Op deze manier kunnen we beter inspelen op de vraag van klanten en kunnen we komen met oplossingen op maat”, aldus Lars C. Ortlieb, Communicatie manager van Procter & Gamble.
Bron: Petfoodindustry
Comments
Nog geen reacties op Nieuw verkoopconcept voor Procter & Gamble in Duitsland