Kijken, kijken, verder kijken, nog eens kijken … en dan kopen. Zie daar de consument van nu in een notendop. Meer dan 90% van de Nederlanders start het aankoopproces met een oriëntatie op internet. Hoe verenig je het beste van twee werelden? Hoe versterken uw bricks de clicks en vice versa? Weet u de klant off- en online al als geen ander te bereiken, te bedienen én te binden? Dan bent u een absolute kanshebber voor de ING Retail Jaarprijs voor Beste Bricks & Clicks. Als u zich maar wel even aanmeldt. Online! Het hebben van een webshop is geen voorwaarde, een fysieke winkel met een online tool wel.
Vernieuwde procedure en beoordelingsmethodiek
De Stichting Retail Jaarprijs wil in 2012 en verder bijdragen aan het fundamentele belang van e-commerce in de Nederlandse retail. Vanuit die achtergrond is de Stichting in overleg met juryvoorzitter Wijnand Jongen (thuiswinkel.org) gekomen tot een inhoudelijke verdieping van deze competitie. Bovendien is de jury vernieuwd.
Voor de competitie voor de ING Retail Jaarprijs Beste Bricks & Clicks wordt gebruik gemaakt van de GfK Shopexperience-methode, ontwikkeld samen met Arjen Bonsing, waarbinnen de prestaties van webshops ten opzichte van de (internationale) best practices worden gebenchmarkt. De methode gaat uit van de shopbeleving door de klant. De meting vindt plaats door gekwalificeerde mystery-shoppers die op een gestructureerde wijze een online aankoopproces doorlopen en vastleggen in een scoremodel. Specifiek voor de ING Retail Jaarprijs is de methode uitgebreid met de multi-channel dimensies (bricks & clicks). Daarbij wordt in ieder van de 5 processtappen (oriëntatie tot en met fullfilment) gemeten hoe de synergie tussen de fysieke en de online winkelomgeving is ingevuld. Ook dit aspect wordt afgezet tegen internationale benchmarks. De jury zal de uitkomsten gebruiken als input voor de besluitvorming. De winnaar van de ING Retail Jaarprijs Beste Bricks & Clicks krijgt van GFK (i.s.m. Shopexperienceconsultancy.com) het volledige rapport en een inhoudelijke sessie (t.w.v. € 7.500,-) aangeboden. De nummers 2 en 3 ontvangen hun Shopexperience-score (t.w.v. € 1.250,-).
Inschrijven voor deze prijs is tot en met 31 oktober mogelijk via het inschrijfformulier.
Bron: ING Retail Jaarprijs
Comments
Nog geen reacties op Nieuw: Beste bricks & clicks bij Retail Jaarprijs