Nestlé Purina PetCare neemt het Britse huisdiervoedingsmerk Lily’s Kitchen over. Lily’s Kitchen is een toonaangevende producent van natuurlijke premium nat- en droogvoer voor honden en katten in het Verenigd Koninkrijk. Hun assortiment sluit perfect aan op het bestaande merkenportfolio van Purina.
12 jaar geleden is het allemaal begonnen. Oprichtster Henrietta Morrison begon in haar keuken in Londen. Het merk is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal erkend retailmerk zo’n 85 miljoen Britse Pond aan omzet. Lily’s Kitchen is in ruim 6000 winkels in 30 landen in de schappen te vinden. Het merk is vooral populair bij jongere eigenaren van gezelschapsdieren.
Na de groeiende aanwezigheid in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Spanje en Italië heeft het bedrijf onlangs ook uitgebreid naar het Midden-Oosten en Azië.
“We respecteren het krachtige merk, de sterke ethische waarden en de indrukwekkende omzetgroei die het ervaren managementteam van Lily’s Kitchen heeft bereikt. Natuurlijke diervoeding vertegenwoordigt een snel groeiend deel van de markt voor dierenvoeding, waardoor deze stap onze wens weerspiegelt om in te spelen op consumententrends en te investeren in snelgroeiende categorieën”, aldus Bernard Meunier, CEO van Nestlé Purina PetCare EMENA. “Lily’s Kitchen past uitstekend bij ons bestaande merkenportfolio en we kijken ernaar uit om hun voortdurende groei te ondersteunen met Purina’s eigen toonaangevende expertise op het gebied van dierenvoeding, inzicht en wereldwijde dekking”, vervolgt de CEO.
Lily’s Kitchen zal vanuit haar basis in Londen, als een zelfstandig bedrijf blijven werken.
Bron: Nestlé
Comments
Nog geen reacties op Nestlé Purina Petcare neemt Lily’s Kitchen over