Met meer dan 400 winkels is Pets at Home de grootste retailer voor huisdieren in Engeland. Twee van deze winkels zijn aangepast naar – zoals ze het zelf noemen – de ‘shop of the future’. In de nieuwe winkels staat beleving en interactie tussen mens en dier centraal. Zo heb je een pet village, een selfie spot, een event space, een health centre, een groom room en er is een cat adoption lounge.
Het welzijn van het dier als rode draad
In de pet village wordt interactie tussen mens en dier gestimuleerd. De ruimtes waar de dieren in zitten, zijn zo vormgegeven dat je wordt uitgedaagd om contact te zoeken met de dieren. Kinderen kunnen onder de hokken door kruipen of door kijkgaten contact zoeken met konijnen en andere kleine dieren. Bij de selfie spot kun je een selfie maken waarbij je een dierenfilter kunt kiezen, waarna je de foto naar jezelf kunt e-mailen. Er is een multifunctionele en flexibele ruimte waar verschillende ontdek- en leeractiviteiten zijn. Zo is er een installatie waarbij je vlakken kunt omdraaien en dierenfeitjes kunt leren.
In de winkel is er ook veel aandacht voor het welzijn van het dier. In het health centre kun je terecht met vragen over jouw huisdier en hoe je deze het best kunt verzorgen. Je kunt er ook terecht voor advies over voeding in combinatie met gewicht, het gebit en vitaliteit. In de groom room kunnen honden geknipt en gewassen worden. Deze ruimte is in de winkel goed te zien, waardoor andere klanten kunnen zien hoe het gaat. Het welzijn van het dier is in de winkel een rode draad. Ook bij de cat adoption lounge zie je dit terug. Daar krijg je de mogelijkheid om de kat te leren kennen, om het dier vervolgens mee naar huis te nemen. Naast katten is het ook mogelijk om andere dieren te adopteren, zoals reptielen.
Alle foto’s zien? Bekijk hier het originele artikel!
Bron: www.crossmarks.nl
Comments
Nog geen reacties op Must sees: Pets at Home