‘Kortingsbonnen en reviews van groot belang’

2 juli 2012 - 07:07 - 0 reacties

‘Kortingsbonnen en reviews van groot belang’

Uit een onderzoek van de Duitse digitale brancheorganisatie Bitkom, waarbij men een steekproef heeft gehouden over de effectiviteit van verschillende online reclamekanalen, blijkt dat recensies en kortingsbonnen de meest doeltreffende middelen zijn, om bezoekers tot een aankoop te stimuleren. Deze ‘jonge’ reclamemiddelen zijn zelfs twee tot drie keer zo effectief als e-mails, tekstadvertenties, pop-ups en banners.

Aanbevelingen uit het sociale netwerk van een shopper komen qua effectiviteit op de derde plaats. Negentien procent van de ondervraagden geeft aan wel eens iets te hebben gekocht op aanbeveling van een bekende. Vooral bij de ondervraagden onder de dertig jaar lijkt dit een effectief reclamemiddel te zijn.

Het onderzoek laat daarnaast zien dat het klikken op een reclame in 56 procent van de gevallen tot een aankoop leidt en in 44 procent van de gevallen geeft de consument aan niets te doen met de reclame die hij of zij voorgeschoteld krijgt.

Het volledige onderzoek is hier te downloaden.

Bron: Bitkom, Retail Actueel

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op ‘Kortingsbonnen en reviews van groot belang’

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten