,,Klein bedrag, pinnen mag” blijkt erg succesvol. Dit meldt Currence, de organisatie achter het pinnen, in haar jaarverslag over 2009. De Nederlandse consument heeft het afgelopen jaar fors meer gepind waardoor het aantal contante betalingen voor het eerst aanzienlijk is gedaald.
Het pinnen steeg naar bijna 2 miljard transacties of wel naar 38 procent van het zogeheten toonbankverkeer. Currence schrijft dat toe aan de campagne ‘Klein bedrag? Pinnen mag!’. Er zijn circa 100 miljoen kleine bedragen, onder de 10 euro, meer gepind. Deze ‘kleine’ betalingen maakten de helft van de groei uit, ondanks de omzetdaling van 5 procent in de detailhandel door de financiële crisis. Pinnen bespaart kosten in het betalingsverkeer en betekent en geeft de winkeliers meer veiligheid.
Wij zijn altijd een voorstander van pinnen e/o overboeken geweest.
Bij ons wordt bijne niet meer cash betaald, wat ons een heel veilig gevoel geeft.
De klant hoeft niet met geld over straat en wij ook niet om het weg te brengen.
Wel zo veilig en…….. het komt gelijk op je rekening.