Uit een enquête gehouden door Johnson Petfoods, komt naar voren dat de dierenspeciaalzaak steeds verder aan terrein lijkt te verliezen. De respondenten (300) bestellen online (45%) of halen bij de dierenspeciaalzaak (40%). Aan de keuze voor het soort voer liggen verschillende redenen ten grondslag. Zo’n 28% geeft aan dat ze het huidige menu geven vanwege ‘hoe de natuur het bedoeld heeft’ en 22% geeft aan dat ze het geven, omdat met de gekozen voeding de gezondheidsklachten zijn verdwenen.
De kennis die men daarover vergaard komt dikwijls van de door respondente vertrouwde en/of onafhankelijke websites (87/82%). Voor de respondenten die bij een dierenspeciaalzaak hun voeding kopen, doen dit juist om daar de nodige kennis en advies te krijgen. Echter persoonlijk contact is de meest gegeven reden voor de aankoop in de fysieke winkel.
Het volledige artikel met enquete resultaten staat op Voerwijzer.
Bron: Voerwijzer
Comments
Nog geen reacties op Kennis en persoonlijk contact nog steeds belangrijk voor dierenspeciaalzaak