Verkoop is voor veel ondernemers het belangrijkste aspect van het ondernemen en het runnen van een winkel. Er zijn echter plaatsen waar wellicht meer voordeel te behalen is, zoals aan de inkoopkant en in het voorraadbeheer. Een gebrekkig inkoopbeleid leidt tot onverkoopbare producten en een onnodig grote voorraad.
Op de website van De Zaak (kennisnetwerk voor ondernemers), staat in een vraag-en-antwoord-artikel beschreven wat een goed inkoopbeleid voor u kan betekenen. Martin van den Berg, directeur GIBO Franchise, geeft daarin antwoord op 10 vragen die worden gesteld. Een goed artikel voor de startende ondernemer en een opfrisser voor de gevestigde retailer, met praktische voorbeelden en tips.
De 10 vragen zijn:
- Wat zijn de belangrijkste voorwaarden voor een goede inkoop?
- Wat is het belang van inkoop?
- Waarom is voorraadbeheer zo belangrijk?
- Waar haal je als ondernemer de meeste informatie uit?
- Wat is een veelgemaakte fout?
- Waarop selecteer je je leveranciers?
- Welke instrumenten heb je tot je beschikking?
- Hoe bewaak je het rendement op een project?
- Hoe belangrijk is goede software?
- En inkoopbeleid?
Lees het hele artikel op De Zaak – Goed inkoopbeleid levert geld op (Hans Pieters)
Comments
Nog geen reacties op Geld verdienen met goed inkoopbeleid