De fysieke winkel blijft toekomst houden maar dan in een andere vorm. Paco Underhill van het bureau Envirosell denkt dat er in de toekomst vooral kleinere winkels zullen komen. Belangrijkste argument is, hoe logisch ook, de interactie in de winkel.
Dit meldt Retail Actueel.
Belangrijk is het om winkelen weer leuk te houden. Online vormt wel degelijk een soort bedreiging voor de fysieke winkel, maar als winkelen weer een belevenis is behoudt de fysieke winkel bestaansrecht.
Volgens het bureau moeten winkels niet concurreren met online op het gebied van prijs. Online is vaak toch goedkoper dan offline. Waar offline echter mee kan scoren is de service. Die is vaak beter dan bij online.
Fysieke winkels kunnen ook goede koppelingen maken met internet door via het web te laten zien wat ze op voorraad hebben en om speciale acties ed aan te kondigen om zo weer meer traffic te creëren.
Daarnaast biedt het mogelijkheden om een koppeling te maken tussen offline en online, zoals het online bekijken of een artikel op voorraad is.
Bron: Retail Actueel
Blijven onderscheiden; breng service, maar laat de prijsverschillen met de concurentie in b.v. de supermarkt niet te hoog worden.