Een paar jaar geleden leek het alsof het concept ‘vakbeurs’ niet toekomstbestendig was, maar anno 2017 blijkt het tegendeel waar: niet eerder was de beursvloer zo snel uitverkocht en niet eerder bestelden zo veel ondernemers al in augustus een ticket voor de Dibevo-Vakbeurs. Kortom: de huisdierenbranche heeft er ongelooflijk veel zin in.
En eerlijk is eerlijk: dat heeft natuurlijk ook te maken met de nieuwe twee-twee-regeling. Dat is geen ingewikkelde wet, maar duidt op de verandering die Dibevo heeft doorgevoerd om van de Dibevo-Vakbeurs een tweedaags evenement te maken dat tweejaarlijks plaatsvindt. Wat niet wil zeggen dat er in de tussenliggende jaren niets gebeurt. Integendeel: de plannen, de locatie en de data voor het Dibevo-evenement van 2018 liggen al vast. Tijdens de vakbeurs lichten we een tip van de sluier op.
Exposanten pakken uit
Als organisatie zie je natuurlijk heel wat standontwerpen aan je voorbijtrekken. Daarbij valt één ding al snel in het oog: veel exposanten gaan ongelooflijk uitpakken dit jaar. Als ons voorgevoel klopt, dan belooft deze vakbeurs een waar noviteitenpodium te worden. Tel daarbij op dat er tien exposanten nog nooit eerder op een Dibevo-Vakbeurs hebben gestaan en je weet: dit wil je niet missen. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat ook deze vakbeurs ongetwijfeld weer de boeken in gaat als een van de gezelligste vakbeurzen van Nederland.
Superlage entreeprijzen
Om je beursbezoek extra aantrekkelijk te maken, zijn de entreeprijzen dit jaar lager dan ooit. Dibevo-leden kunnen twee gratis toegangskaarten bestellen en extra kaarten kopen voor 15 euro per persoon. Ben je geen lid van Dibevo? Dan ben je uiteraard net zo welkom, alleen kost een entreebewijs dan 18 euro op voorwaarde dat je je ticket van tevoren koopt op http://bezoekers.dibevo.nl. Het is sowieso aan te raden om je toegangskaarten in de voorverkoop aan te schaffen, want je voorkomt daarmee dat je in een lange wachtrij bij de kassa komt te staan. Bij de toegangsprijs is catering niet inbegrepen, maar we ontvangen elke bezoeker met gratis koffie/thee en een gebakje.
Win een vlogpakket in de noviteitengalerij
Op vorige edities van de Dibevo-Vakbeurs bleek de noviteitengalerij een schot in de roos. Dat concept blijft ook dit jaar onveranderd: elke exposant toont zijn beste of meest innovatieve product. Als bezoeker bepaal jij welke exposant de ‘best of show-award’, ofwel de prijs voor het beste en/of meest innovatieve product van de Dibevo-Vakbeurs 2017, krijgt uitgereikt. Iedereen kan ter plekke zijn stem uitbrengen. Elke beursdag verloot Dibevo een vlog-starterspakket onder de inzenders. Een leuke, maar ook nuttige prijs: vloggen is dé manier om je bedrijf een gezicht te geven, vertrouwen te kweken, je expertstatus te benadrukken en online beter zichtbaar te worden. Kortom: dé manier om meer klanten aan te trekken.
Afspreken?
De Dibevo-Vakbeurs is ook de perfecte locatie om af te spreken met relaties, bekenden of ‘collega’s-op-afstand’. Laat weten dat je de beurs bezoekt door je als gast aan te melden of een berichtje achter te laten op de Dibevo-Vakbeurs-Facebookpagina (dibevo.nl/facebook). Ook vragen over je bezoek aan de beurs kun je hier stellen. Antwoord gegarandeerd!
Ken je kloantkleuâh
De beurs vindt plaats in Rijswijk en daardoor spreekt het volledige Dibevo-team het beursthema inmiddels met Haagse tongval uit: Ken je kloantkleuâh. We hebben het al vaker geschreven: eigenlijk moet je als huisdierenspecialist de eigenschappen hebben van een kameleon, het reptiel dat de kleur van zijn huidlaag als vanzelf aanpast aan de kleur van de omgeving. Ofwel: als vanzelf meedeinen op het continu veranderende verwachtingspatroon van de klant. Veel exposanten hebben al aangegeven met het beursthema aan de slag te gaan, maar Dibevo gaat het ook zelf uitdiepen. We hopen dat we je met de Dibevo-stand kunnen inspireren om het woord ‘beleving’ anders in te kleuren. De stand is ingericht in huiskamersfeer waarin letterlijk en figuurlijk ruimte is gemaakt voor levende dieren. Dibevo-voorzitter Joost de Jongh zegt daarover: “Wat ondernemers vaak vergeten is dat je mensen moet laten zíén hoe mooi bijvoorbeeld een aquarium, vogel- of reptielenverblijf oogt in een huiselijke omgeving. Zoiets bedenkt een klant niet: je moet het visualiseren in de sfeer van zijn huiskamer. Hoe dát eruit kan zien, tonen wij in onze stand.”
Bron: Dibevo
Comments
Nog geen reacties op Dibevo-Vakbeurs 2017: beurs van noviteiten