In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk bestaat “Small Business Saturday” en in België wordt “Het Weekend van de Klant” gevierd. Marian Bekkers, retailexpert, vond dat het tijd werd voor een soortgelijk initiatief in Nederland, maar dan iets wat langer dan een dag of weekend zou duren. En zo werd het idee van ‘de Week van de Stenen Winkel’ geboren. Een week, 9 t/m 15 mei, waarin de lokale stenen winkels in het zonnetje gezet worden en er aandacht wordt gevraagd voor de waarde van deze winkels bij de consumenten.
Stenen winkels maken de steden en dorpen waar we wonen een stukje leuker. Lekker winkelen met vrienden of familie, producten bekijken, proeven of aanraken. Je laten adviseren door enthousiaste winkeliers…het kan allemaal in de winkels in jouw buurt.
Het is alom bekend dat heel wat stenen winkels het de afgelopen jaren heel moeilijk hebben gehad. Lockdowns en online shoppen hebben hun sporen nagelaten. Om al deze lokale stenen winkels te steunen, vindt van 9 tot en met 15 mei de ‘Week van de Stenen Winkel’ plaats. Een week waarin we zelfstandige winkeliers in de buurt in het zonnetje zetten.
Winkels kunnen zich tot en met 17 april gratis aanmelden voor deelname aan deze week. Iedere deelnemende winkel krijgt toegang tot een lesplatform met tips van 15 retail-experts over hoe van de ‘Week van de Stenen Winkel’ een succes te maken op de winkelvloer. Ook is er voor iedere deelnemer een gratis promo-pakket beschikbaar om ‘de week’ te promoten bij klanten.
Bron: Week van de Stenen Winkel / Dibevo
Comments
Nog geen reacties op De week van de stenen winkel